• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • sarahl

    skumboll, hur är den gula i färgen, typ neongul eller mer solgul?

  • Skumboll
    sarahl skrev 2010-03-28 13:09:48 följande:
    skumboll, hur är den gula i färgen, typ neongul eller mer solgul?
    Jag tycker att den mer är solgul, men mitt färgseende är sådär. Kan fota lite senare om du vill.
    ♥ Simon ♥
  • yrväder
    sarahl skrev 2010-03-28 13:09:48 följande:
    skumboll, hur är den gula i färgen, typ neongul eller mer solgul?
    en kompis hade beställt och den är fortfarande så där fjesgul (jag vill ju ha den som hilcos gula velour typ) den är mer ljust citrongul skulle jag säga....
  • Mari78 m pojktriss

    Jag envisas ju med att färga den gula muddväven från S&S. Herdins Solgul blir jättefin och passar till allt. Den citrongula passar verkligen inte till allt, snarare väldigt lite. Ett paket färg till 2-4 meter gör ju att priset på mudden fortfarande känns ok (tack vare att den redan är gul behövs ju inte full infärgning, så kan man bara färga ca 2 meter tyg).

  • miniliten
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-28 15:47:58 följande:
    Jag envisas ju med att färga den gula muddväven från S&S. Herdins Solgul blir jättefin och passar till allt. Den citrongula passar verkligen inte till allt, snarare väldigt lite. Ett paket färg till 2-4 meter gör ju att priset på mudden fortfarande känns ok (tack vare att den redan är gul behövs ju inte full infärgning, så kan man bara färga ca 2 meter tyg).
    precis samma har jag gjort efter att jag vart väldigt besviken på den ljuuust gula S&S har, fick hem den o färga med herdins precis som du, då blev den perfekt med dom flesta gula velourer =)
  • lindalake
    Malin med Tim skrev 2010-03-27 21:52:20 följande:
    Gahh satte mig ner för att sy när killarna somnat, blev dock ganska sy misslyckat, tycker att det är svårt att sy i tunna trikåtyger! Visserligen skulle det vara ett bomullstyg till det mönstret jag sydde av men i varje fall! Orkar inte sy klart kragen för jag måste hitta på en egen inser jag. Ska nog natta mig själv med en film istället! 10 dagar kvar tills jag får tygerna då!
    du får ett mail när de skickar och där finns en spårningslänk. Kolla länken på postens hemsida på måndagen. Avin kommer nämligen dagen efter
  • Millimina

    hej Gobli, din mailbox verkar vara full. (eller, den kanske går på droger? )

  • Mari78 m pojktriss

    Surar lite idag. Nu har jag väntat över TRE veckor på två mönster jag beställt och betalat hos Svenska Mönster. Betalade samma dag som beställningen lades. Och mailat två gånger för att fråga om mönstren är restade. Men jag har inte hört någonting eller sett till mönstren. Har bara handlat mönster på mässa tidigare, aldrig över nätet och skall det vara så här lär jag inte göra om det heller. Grrrrr

  • GOBLIgobli
    Millimina skrev 2010-03-28 20:28:56 följande:
    hej Gobli, din mailbox verkar vara full. (eller, den kanske går på droger? )
    ?? Vatta hänt? Den ska varken vara full eller drogad.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd