• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78

    Är det någon här som har beställt interlock, mudd eller fleece från MG-tyger? Jag har skickat efter tygprover men det är ju lite svårt att få reda på hur kvaliten är efter tvätt.


  • KattenKorven

    Jag måste få fråga, vad är skillnaden på interlock och jersey? Ni skriver mycket om de tygsorterna och jag googlade men hittade inget vettigt.


    Karla, född 21 november 2009.
  • madebyinferno

    idag kom det tre oaket till mig ett med tygprover från JNY, ett från Bibbi med lite smått o gott och sen ett från mjuka tyger med lite rött, randigt och brunt som nu står på kö till tvättmaskinen

    sydde en luftig tunika med knappsprund bak åt lillan igår, knapp kvar men är så stolt för det var lääääänge sen jag sydde någon plagg i vanligt bomullstyg!

    Prinsessklänningen är så gott som klar, dragkedjan ska i som kom från Bibbi idag bara!


    A creative mess is better than tidy idleness
  • korvmamman

    Hej!

    Tänkte fråga om någon vet om man kan köpa lammullstyg som man kan sy en sittdyna av?

    Vet att urban jungle säljer sittdynor som har lammull på ena sidan...

  • Fiffa5

    Behöver lite snabb hjälp!


    Kan en snart 6 år gammal flicka ha 128 i tröjor???
    Ska sy en topp till en av mina barns kusiner och har för mig att de sa stl 128, men jag är osäker på om jag kommer ihåg rätt och kan inte så "stora" storlekar! Min största har bara 104 än så länge. 
  • Lallan

    Ja en snart 6-årig flicka kan ha 128 i strl. Sydde till en tjej som blev 6-år förra veckan och hon hade strl 122/128

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd