• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIgobli
    ak74 skrev 2010-05-06 08:56:58 följande:
    Tack för tipset om att kantbanda med 3-vikning, föresten ... För det var väl du...? Det funkade kanon! Så himla enkelt...
    U vellkomm! Fast jag var inte först med det visade det sig, fick kommentar från en som i sin blogg t o m hade gjort en fototut på hur man kunde göra. Dock inte likadant som jag gjorde.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-05-06 09:08:53 följande:
    U vellkomm! Fast jag var inte först med det visade det sig, fick kommentar från en som i sin blogg t o m hade gjort en fototut på hur man kunde göra. Dock inte likadant som jag gjorde.
    Och jag har ännu inte hunnit testa detta än. Måste försöka få till detta, men nu det kollektion som gäller och då kör jag på gamla beprövade metoder .

    Idag skall jag hämta lilleman redan kl 1300 och sedan blir det sömnad som gäller, det fina vädret till trots. I morse jublade jag över att SMHI utlovade regn till helgen Då kanske det blir sömnad i lugn och ro istället för att hinna med sömnaden utöver vårstädning av sommarstuga

    I "Liköping" ha jag ju känningar men sedan skall det ju vidare ifrån mig och då tror jag inte man tjänar på detta. Om hon skickar en pressarfot för 12 kr så kör hon nog med postens porto och billigare än så kan ju inte heller jag leverera.
  • Mari78 m pojktriss
    Mimmi 71 skrev 2010-05-06 10:40:54 följande:
    Och jag har ännu inte hunnit testa detta än. Måste försöka få till detta, men nu det kollektion som gäller och då kör jag på gamla beprövade metoder . Idag skall jag hämta lilleman redan kl 1300 och sedan blir det sömnad som gäller, det fina vädret till trots. I morse jublade jag över att SMHI utlovade regn till helgen Då kanske det blir sömnad i lugn och ro istället för att hinna med sömnaden utöver vårstädning av sommarstuga I "Liköping" ha jag ju känningar men sedan skall det ju vidare ifrån mig och då tror jag inte man tjänar på detta. Om hon skickar en pressarfot för 12 kr så kör hon nog med postens porto och billigare än så kan ju inte heller jag leverera.
    Och jag som hoppas på sol till helgen så vi kan vara mycket ute då. Eftersom jag är hemma så kan jag ju sy i veckorna och då får solen stryka på foten. Antar att du jobbar med ungefär samma mål i sikte som jag *ler*.

    Och GOBLIgoblis tips till kantbandaren använder jag numera dagligen. Har inte sytt på ett kantband enligt original en enda gång de senaste månaderna. Det blir snyggt som sjutton!
  • GOBLIgobli

    Men vad bra att ni tycker det funkar! {#lang_emotions_smile}


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71

    Inget sytt ännu, middagsluren med lilleman blev lite senare än vanligt och jagfick mig lite vila jag också. Men nu är jag nog pigg hela kvällen

    Mari: Vi bor ju inte så fasligt långt ifrån varandra så jag tror ärligt talat inte vädret kommer att skilja så mycket. Vi får väl se vem som drar vinstlotten

    Nepp, nu är det kaffedags och sedan är detsystugan som gäller. Sambon få (bara för han jobbar lång dag ) ta hand om helghandling och matlagning.

  • uniMog

    majssan, det är inte tillåtet att efterlysa saker att köpa/sälja. Försök med köp och sälj istället


    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • madebyinferno

    någon som testat remsor av vanligt bomullstyg i covern, fungerar det??


    A creative mess is better than tidy idleness
  • Annamamma 83

    Amatören behöver krishjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har idag lånat en overlock och har börjat sy lite tröjor.
    Det ser ju så jäkla lätt ut,men ja tänker nog inte till ordentligt{#lang_emotions_smile}

    Vad svårt de va o få till de i ärmvecket. Jag syr liksom ihop hela ärmen o sidan på samma gång o efter ärmvecket vill de liksom inte sätta sig, är svårt i den där vinkeln liksom om ni förstår.
    Har ni några tips? Elle är de bara vanesak?

    Sen när de råkat missa på nåt ställe,för undertyget råkat glida ut lite, hur gör jag enklast för o laga utan o förstöra allt?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd