• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • gewjyn
    ak74 skrev 2010-05-06 20:35:44 följande:
    Grattis! Jag visste inte att den utbildningen finns på distans. Har själv gått i sådana tankar. Några gånger har jag sökt textillärarjobb på deltid men det är hopplöst om man är obehörig...
    Finns i Linköping, man måste ha en färdig eller pågående lärarutb för att få gå den. Men jag tycker sällan att det finns några såna jobb ute, däremot var det tre trä och metallslöjdsjobb ute i grannkommunen just nu :-O
  • ak74
    gewjyn skrev 2010-05-06 20:46:37 följande:
    Finns i Linköping, man måste ha en färdig eller pågående lärarutb för att få gå den. Men jag tycker sällan att det finns några såna jobb ute, däremot var det tre trä och metallslöjdsjobb ute i grannkommunen just nu :-O
    Oj, jag har nog sett en handfull textillärarjobb i mitt närområde den senaste tiden. Nu senast ett jobb på gymnasiesärskolan...
  • Ullerull

    Jag sökte txtillärare i linkeboa när jag skulle söka till univeritetet, det blev dock lärarprogrammet i Norrköping istället, hmm, kanske ångrar det lite....Men det går ju som sagt att läsa vidare.

  • Mari78 m pojktriss
    lindalake skrev 2010-05-06 20:24:05 följande:
    just det. Ni som fått det orange fordonstyget nu, vad tyckte ni? Jag gillar verkligen bakgrundsfärgen. Den passar in bra med de andra tygerna, starka neonaktiga färger. Själva fordonen var lite för smutsorange, men jag är ändå nöjd. även om det var 5cm för lite tyg...
    Det kändes la ok. Jag är inte störtförälskad i det, men som sagt ok. Däremot blev jag lite grinig över att den mörkorange enfärgade inte var i samma färg som fordonen. Det enfärgade var ännu mer smutsorange och en rent gräslig färg i mina ögon så vad jag skall göra med den vet jag inte. Morr!
  • Mari78 m pojktriss
    GOBLIgobli skrev 2010-05-06 20:05:42 följande:
    Fasen, om man inte hade komplex innan så har man det nu;3.bp.blogspot.com/_i2OH3dpsIaM/S-GFYHinHXI/AA...Kvinnan är ju inte sann!!
    Hur orkar man sitta och pilla med en sådan applikation??? Jag är mäkta imponerad, men tänker inte försöka mig på ngt liknande. Jag skulle bli knäpp på riktigt av att försöka greja med sådant pilljobb.
    gewjyn skrev 2010-05-06 19:54:25 följande:
    Jag har kommit in på textilslöjdlärare på distans! Jag är lärare i botten så jag både breddar min utbildning och fördjupar mig i min hobby
    Grattis! Heja dig, hoppas du får det riktigt skoj.
  • Ullerull

    Var det någon som var intresserad av en beställning från smd? Jag ska kanske skicka efter några prylar till cp:n.

  • GOBLIgobli
    Ullerull skrev 2010-05-06 21:38:27 följande:
    Var det någon som var intresserad av en beställning från smd? Jag ska kanske skicka efter några prylar till cp:n.
    Är det lönt att köpa kantbandsapp därifrån? Tänkte på min 8mm:s.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd