• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Mimmi 71 skrev 2010-05-08 09:14:17 följande:
    Tidig morgon ger bra start i systugan - 10 dregglisar och en broderad klänning hitills. 3 klänningar, 3 bodies, 3 tröjor och ett par gardiner är målet för dagen. En heldag är det tänkt
    vad har ni för väder? regn?! hehe de har vi så då kan man glatt va inne  :)
    uppe sen 7 o hunnit tvätta en del samt sy klart klänningen så mycket det går tills den ska mätas nästa helg...
    man hinner mycket när man vaknar tidigt, gött!
    ska på kalas kl 3 så då försvinner ju hela eftermiddan..
    hoppades på att Jny tygerna skulle komma igår men nee de gjrode de inte, så kaninte sy klart de tröjorna... får hitta på annat o sy 
  • LumLumLum

    Ska bara skjutsa iväg sambon så ska jag också sätta fart på sömnaden. Har inte sytt ett endaste dugg på evigheter, så nu längtar jag verkligen efter att få plocka fram mönster, tyg och saxar.

  • Catwomen07
    Mimmi 71 skrev 2010-05-08 09:14:17 följande:
    Tidig morgon ger bra start i systugan - 10 dregglisar och en broderad klänning hitills. 3 klänningar, 3 bodies, 3 tröjor och ett par gardiner är målet för dagen. En heldag är det tänkt
    Grattis, varit vakna sen 5 här. kommit så långt att jag letat upp ett bodymönster men längre kommer jag inte eftersom dottern inte verkar kunna sova på annat ställe än i min famn :(
  • GOBLIgobli

    Men fasen vad pigga och effektiva ni är här då!! Att Mimmi är uppe när tuppen fiser vet jag ju. En annan har knappt fått i sig morgonjavan. Har beställningar som väntar så det blir till att försöka vara lite effektiv jag med.


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71

    Här har det faktiskt varit sol utanför fönstret, men det blundar jag för

    Gobli: Här kör vi 11-kaffet nu, har laddat in rabarberkaka i ugnen första för i år. Det är skönt att komma igång tidigt för jag är nog som mest aktiv på morgonen. Går det för långt fram på dagen så är det ju all mat som skall produceras. Det tar allt för mycket tid från sömnaden, och sedan framåt kvällen då är jag ju som vanligt trött. Kanske kan man sova middag för att förlänga dagen?

  • GOBLIgobli
    Mimmi 71 skrev 2010-05-08 11:02:20 följande:
    Här har det faktiskt varit sol utanför fönstret, men det blundar jag för Gobli: Här kör vi 11-kaffet nu, har laddat in rabarberkaka i ugnen första för i år. Det är skönt att komma igång tidigt för jag är nog som mest aktiv på morgonen. Går det för långt fram på dagen så är det ju all mat som skall produceras. Det tar allt för mycket tid från sömnaden, och sedan framåt kvällen då är jag ju som vanligt trött. Kanske kan man sova middag för att förlänga dagen?
    Å men ååååå!!! *dregglar* Våra rabarbarer ligger som små knorvar ff, inte mycket att paja på än...
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-05-08 11:11:02 följande:
    Å men ååååå!!! *dregglar* Våra rabarbarer ligger som små knorvar ff, inte mycket att paja på än...
    Det var inte så mycket här heller, tömde nog halva raberberståndet för att få ihop 5 små "kakor" i portionsformar Det finns inget bättre än rabarberkaka eller paj. Tyvärr hade vi ingen vanligsås så vi får klara oss med glass istället. Nu är marsansås uppskrivet på handlarlistan, det måste finnas hemma så här års
  • LumLumLum

    Jag har gått upp 4.30 varje morgon (vardagmorgon) de senaste två veckorna, så när jag vaknade idag vid 6.30 var jag utsövd. Sovmorgon ju.

  • Mimmi 71
    LumLumLum skrev 2010-05-08 11:15:32 följande:
    Jag har gått upp 4.30 varje morgon (vardagmorgon) de senaste två veckorna, så när jag vaknade idag vid 6.30 var jag utsövd. Sovmorgon ju.


    04.30 är väl tidigt
  • LumLumLum
    Mimmi 71 skrev 2010-05-08 11:19:19 följande:
    04.30 är väl tidigt
    Verkligen. Börjar jobba 6.30 och har en timmas pendling morgon och eftermiddag.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd