• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    LumLumLum skrev 2010-05-08 11:21:41 följande:
    Verkligen. Börjar jobba 6.30 och har en timmas pendling morgon och eftermiddag.
    Fast då ligger inte jag så långt efter iallafall. Min klocka ringer 04.50 och jag går upp 05.10, väcker lilleman 05.30 och lämnar hod dagmamma 06.30 för att börja 07.00

    De tidiga mornarna sitter i även på helgen tycker jag och det är svårt att sova något längre, men sedan somnar jag ofta i TV-soffan redan vid 21-tiden oavsett vardag eller helg
  • Kaja

    Jag håller på och syr Pippi-grejer till shoppen. Fem kjolar fick midjeresår. Nu är det bara mitt namnband som saknas. Och så ska det fotas. Och skrivas... Jäkla massa jobb för lite pengar...


    Sew much fabric - sew little time!
  • Tjej 83

    haft snöblandat regn hela förmiddagen, tur de så man slipper gå ut haha
    o fått syt halva tyllkjolen med två små barn klättrandes på mig,
    ska göra lite lunch nu o sen åka på kalas..
    får la sy resten sen ikväll.

    jalapeno har du nån bild på din tyll kjol hur du gjorde?
    ja har hård tyll som ska stå ut en del, hoppas den gör det nu då.
    kikar in i din blogg :)

  • LumLumLum
    Mimmi 71 skrev 2010-05-08 11:38:48 följande:
    Fast då ligger inte jag så långt efter iallafall. Min klocka ringer 04.50 och jag går upp 05.10, väcker lilleman 05.30 och lämnar hod dagmamma 06.30 för att börja 07.00 De tidiga mornarna sitter i även på helgen tycker jag och det är svårt att sova något längre, men sedan somnar jag ofta i TV-soffan redan vid 21-tiden oavsett vardag eller helg
    Ja, den där TVsoffan på kvällarna är livsfarlig. Igår kände jag mig skittråkig som gick och la mig halv tio på en fredag.
  • Mimmi 71
    Nu har jag skickat in lite missfärgad orange stretchfrotté i ett svart färgbad. Första gången jag färgar. Håll tummarna åt mig så att det blir bra, tyget är tänkt till små söta kjolar Kaja skrev 2010-05-08 11:47:32 följande:
    Jag håller på och syr Pippi-grejer till shoppen. Fem kjolar fick midjeresår. Nu är det bara mitt namnband som saknas. Och så ska det fotas. Och skrivas... Jäkla massa jobb för lite pengar...
    Ja, inte gör man det för att bli rik
    LumLumLum skrev 2010-05-08 11:55:57 följande:
    Ja, den där TVsoffan på kvällarna är livsfarlig. Igår kände jag mig skittråkig som gick och la mig halv tio på en fredag.
    Visst är den! Sambon som istället är kvällspigg tycker jag är supertråkig och själv får jag dåligt samvete när ögonlocken faller ihop.
    Tjej 83 skrev 2010-05-08 11:51:28 följande:
    haft snöblandat regn hela förmiddagen, tur de så man slipper gå ut hahao fått syt halva tyllkjolen med två små barn klättrandes på mig,ska göra lite lunch nu o sen åka på kalas..får la sy resten sen ikväll.jalapeno har du nån bild på din tyll kjol hur du gjorde? ja har hård tyll som ska stå ut en del, hoppas den gör det nu då.kikar in i din blogg :)
    Här har det också börjat att regna nu så då slipper man ha dåligt samvete för att sitta nere i källaren.
  • LumLumLum

    Är mer än lovligt sugen på att sy, men kommer mig inte för att börja. Suck! Och så lyckades jag med konststycket (fråga mig inte hur) att köra in en gaffel i handleden när jag serverade tjejerna lunch. Handen är halvt bedövad och prydd med ett snyggt plåster. Frågan är om jag vågar sy, jag kommer säkert sy mig i fingret eller nåt. {#lang_emotions_embarassed}

  • VISAMÅ
    LumLumLum skrev 2010-05-08 13:24:02 följande:
    Är mer än lovligt sugen på att sy, men kommer mig inte för att börja. Suck! Och så lyckades jag med konststycket (fråga mig inte hur) att köra in en gaffel i handleden när jag serverade tjejerna lunch. Handen är halvt bedövad och prydd med ett snyggt plåster. Frågan är om jag vågar sy, jag kommer säkert sy mig i fingret eller nåt.
    {#lang_emotions_surprised}

    Vet två som har lyckas sy fast ett finger, men låt inte det stoppa dig. Det är kul att sy.

    Jag dille på mössor just nu bilder i bloggen http://fionamedkompisar.blogspot.com/
  • virre80

    LumLumLum: Gaffel i handen lät inte som någon bra start :)  Förra månaden lyckades jag spetsa mig igenom pekfingret med en filékniv när jag skulle peta bort kärnan på en avokado...

    Nu är barn och man bortflugna så jag klipper ur delar som en tok. Sitter och klurar ifall jag ska försöka mig på flatlocksömmen. Har stuvbitar som förhoppningsvis ska bli ett par barnkallingar {#lang_emotions_cool}

  • Tjej 83
    LumLumLum skrev 2010-05-08 13:24:02 följande:
    Är mer än lovligt sugen på att sy, men kommer mig inte för att börja. Suck! Och så lyckades jag med konststycket (fråga mig inte hur) att köra in en gaffel i handleden när jag serverade tjejerna lunch. Handen är halvt bedövad och prydd med ett snyggt plåster. Frågan är om jag vågar sy, jag kommer säkert sy mig i fingret eller nåt.
    man ska nog sy när man helt OK ja sydde innan o satte handen mitt i vägen o jäklar vad ont ja fick av nålen,,  vet itne hur ja lyckades men ja gjrode de...
    så nu syr ja inte mer innan ikväll hahah
  • LumLumLum

    Jag somnade på soffan istället. Tror kroppen gick i chock eller något, började frysa som en tok och blev jättetrött. Nu ska jag gå ut i köket och röja upp efter pannkaksätandet och sedan klippa ut något iaf. Har så många idéer att jag inte vet vart jag ska börja bara.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd