• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja

    Måste bara säga... Jag sydde en top till dottern förra året. Hon ville INTE ha på sig den. Hon klagade på att sömmarna kliade (det är sådanadär dekorationsband över armarna) och att den inte passade. Nu har den legat i lådan LÄÄÄÄÄNGE, men så idag tog jag fram den. Hon bara slet åt sig den och satte på sig den. Beundrade volangerna och de små figurerna på bandet och fortsatte att titta på TV. Känns bra att den faktiskt blir använd...


    Sew much fabric - sew little time!
  • stor grön drake

    glömde säga, TACK för ottobre mönstret på solhatt!
    för med öronlappar och snören finns det bara jätteflickiga i butiken, varför ska killarna inte ha snören? nu kan jag sy hurdan jag vill. fast mamma hann före och sonen har nu en blårandig hatt
    själv har jag sytt en mångfärgad till en kompis flicka av en begagnad hm skjorta (typ oanvänd) och den blev hur snygg som helst.

    Nu ska symaskinen få vila lite, innan det är dags att rita mönster till muddbyxor. Ni som syr muddjeans, använder ni samma mönster för stumma tyger som för strech? (har båda sorters jeans)


    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • plura
    Kaja skrev 2010-05-28 12:53:01 följande:
    Måste bara säga... Jag sydde en top till dottern förra året. Hon ville INTE ha på sig den. Hon klagade på att sömmarna kliade (det är sådanadär dekorationsband över armarna) och att den inte passade. Nu har den legat i lådan LÄÄÄÄÄNGE, men så idag tog jag fram den. Hon bara slet åt sig den och satte på sig den. Beundrade volangerna och de små figurerna på bandet och fortsatte att titta på TV. Känns bra att den faktiskt blir använd...
    Åh jag har faktiskt funderat på att sy en i olika sorters tyg med band på sömmen -men oroat mig för att just sömmarna skulle skava.
    -Gör det de tror du?
    Eller var det bara nåt hon sa från början.
  • tinni78
    plura skrev 2010-05-28 10:22:42 följande:
    -You said it Nu ger jag nog upp med ränderna från JNY jag med.  Ni som har köpt stjärnorna hur är de i färgen jämfört med molnen. Är lite sugen på att blanda de tygerna. Vill inte chansa och beställa, då jag redan handlat för mycket. Visst moln kan alltid vara bra att ha, men jag har redan i interlock.
    De gula molnen och stjärnorna passar iaf ihop.
  • gewjyn

    Jag är i chocktillstånd! Efter mycket krångel med beställningen hos S&S lyckades jag äntligen få iväg beställningen i onsdags, idag kom paketet :-O
    Väldigt lägligt, dock, eftersom vi är barnfria i helgen nu kan jag sy sy sy

  • Fiffa5
    gewjyn skrev 2010-05-28 16:37:36 följande:
    Jag är i chocktillstånd! Efter mycket krångel med beställningen hos S&S lyckades jag äntligen få iväg beställningen i onsdags, idag kom paketet :-O Väldigt lägligt, dock, eftersom vi är barnfria i helgen nu kan jag sy sy sy
    Oj, det måste ju vara nytt rekord! Jag beställde nyligen och fick vänta  över två veckor!
  • TeDrickaren

    Varit iväg på semester och handlat på Jofotex me like!! blev ju inte billigt men så fina tyger!! ska fota och lägga upp


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Mimmi 71
    gewjyn skrev 2010-05-28 16:37:36 följande:
    Jag är i chocktillstånd! Efter mycket krångel med beställningen hos S&S lyckades jag äntligen få iväg beställningen i onsdags, idag kom paketet :-O Väldigt lägligt, dock, eftersom vi är barnfria i helgen nu kan jag sy sy sy
    Kan det verkligen gå så fort? dags att lägga beställning, har en del som jag behöver
  • Kaja

    Nyheter:
    Polisen misstänker att den så kallade Göteborgsmaffian har återupptagit verksamheten med langning. En privatperson såg idag en misstänkt affär äga rum i östra Göteborg. Två synnerligen misstänkta kvinnor i 30-40-årsåldern lämnade över ett misstänkt paket. När polisen kom till platsen var dock båda kvinnorna försvunna. En del sytrådar har dock säkrats, men hittills så är Polisens talesman Inge Tygh förtegen om vilken typ av sytrådar det rör sig om.

    Rykten gör dock gällande att det kan röra sig om den sk Znok som nu sprider sig i snabb takt över landet. Och att det när affären även var två små barn närvarande. "Chockerande! Hur kan man utsätta små oskyldiga barn med sådant!" säger en boende i området. Båda barnen hade dessutom tydliga spår från tidigare langning. Då i form av Sanetta och FabricFairy, den senare något som har fått starkt fäste i Sverige.

    Man har misstankar om att det även i Norra delarna av Göteborg kommer att ske affärer med andra missbrukare av tyger. Även denna gång rör det sig om Znok. Vidare spaningar pågår och polisen har finkammat stora delar av Göteborg och har bland annat siktats på E6 i full fart söderut med blåljus på, men tydligen så klarade sig maffian undan Polisen.


    Sew much fabric - sew little time!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd