• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78
    plura skrev 2010-05-28 22:55:01 följande:
    Ok Vilken gulfärg är det ljus eller mer åt det orange hållet? Nån som har nån annan färg på JNYs stjärnor och moln som vet om de funkar ihop?
    Den är ganska stark gul men inte åt orange hållet.
  • Fiffa5
    Snoddas Snoddas skrev 2010-05-29 10:07:15 följande:
    Frida S - Jag använder samma mönster som ak 74.  Creative Workshop 301 från Ottobre, jättebra! Finns hos Nea Nobelle bl.a. Brukar dock förlänga den något åt min grabb!
    Tack för tipset. Det har jag helt glömt att kolla upp. Finns det kortärmade med där också?
  • ak74
    Fiffa5 skrev 2010-05-29 15:44:35 följande:
    Tack för tipset. Det har jag helt glömt att kolla upp. Finns det kortärmade med där också?
    Japp. Både lång och kort ärm...
  • tinni78

    Både skönt och tråkigt att höra att det är fler som inte får klä sina barn, Evelin provar gärna mössor som jag har sytt men kläderna vill hon inte ha. Jag sydde en klänning till henne som hon skulle ha på lillebrors dop för två veckor sedan, hon vägrade att prova den på morgonen så jag fick tvinga på den. Så jag tog med reserv kläder men när det väl var dags för dopet tog hon snällt på dom, efter åkte den snabbt av igen men då gick det ju bra att vara utan.


  • Tjej 83

    barn är så envisa ibland
    Tindra gillar allt jag sytt till henne, mest Tingelingjackan o Bilklänningen. men de andra går också.
    Anton  älskar din Biljacka!
    håller på med linne i fordonstyget till båda. när Tindra prova sin så skrek Anton att han ville ha den o blev så sur sen lugna han ner sig när ja sa att han med skulle få en.  bilar är allt för honom!!

    MEn inget syende idag, vi har bytt rum med barnen, så de fick ett stort sov o lekrum o vi fick en litet som sängen precis fick plats i..  snyggt
    men så får de vara nu, ska se om ja orkar göra klart hennes linne nu eller så blir de imorn.

    ska kika i era bloggar nu.  alltid skoj

  • stor grön drake

    inget sytt idag, var en vända på stan och gjorde loppisfynd idtället
    Ett som gjorde att krångligt syprojekt kunde undvikas, för 20kr

    Är det någon som vet om det finns någon vettig tygbutik i Norrtälje? Ska dit på måndag och har någon timme extra. Blir bara arg på den här hemma, de har noll och inget i fina tyger, men massor med gardin och inredningstyger, samt en miljon olika gardinstänger...
    Jag får banne mig abstinens! Och det blir ju inte bättre av alla knarkare i tråden som fått sina fixar *avundsjuk*


    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • ErikaFika

    Har tillbringat hela kvällen med att surfa runt på alla fantastiska amerikanska sybloggarna! En fundering har dock kommit upp, verkar som många använder "batting" som nåt slags mellanlägg när de syr quiltar eller andra grejer. Vad heter det på svenska? Har bibbi nåt liknande som man kan använda?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd