• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78

    Jag har hållit på med syprojekt så gott som hela dagen idag men eftersom det har varit mycket sprättande så har det inte skett så mycket som det borde. Tur att jag kunde sy idag när dagens planer blev inställda eftersom dottern är sjuk, något nöje måste man ju ha iaf.


  • Mimmi 71
    ErikaFika skrev 2010-05-29 21:51:43 följande:
    Har tillbringat hela kvällen med att surfa runt på alla fantastiska amerikanska sybloggarna! En fundering har dock kommit upp, verkar som många använder "batting" som nåt slags mellanlägg när de syr quiltar eller andra grejer. Vad heter det på svenska? Har bibbi nåt liknande som man kan använda?
    Kan du inte länka till några härliga amerikanska bloggar?

    Igår hade jag en härlig dag upp i Stockholm tillsammans med lillemannen. Huvudmålet var ett besök på Galleri Hemsytt. Jag säger bara wow, så snyggt det var, så proffsigt! Har ni möjlighet så rekomenderar jag verkligen ett besök. Många av besökarna undrade vad det var för nyöppnad butik, synd att inte ha öppet jämt
  • stor grön drake

    Idag ska det sys rosor
    kollade igenom ottobres online mönster och såg den söta flickhatten (ska sys och sickas till Texas) och den har ju ros på brättet. Jag är jätteglad, för jag ska sy några prasselrosor (dvs, rosor med prasselplast i) till sonens "trolovade" när vi far dit på besök (han måste ju uppvakta med röda rosor ) och hade egentligen tänkt göra på helt annat vis. Men denna är nog säkrare, inte lika snygg, men mindre risk att något blad lossnar. Och det är bra!


    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • Kaja
    Mimmi 71 skrev 2010-05-30 07:39:58 följande:
    Kan du inte länka till några härliga amerikanska bloggar? Igår hade jag en härlig dag upp i Stockholm tillsammans med lillemannen. Huvudmålet var ett besök på Galleri Hemsytt. Jag säger bara wow, så snyggt det var, så proffsigt! Har ni möjlighet så rekomenderar jag verkligen ett besök. Många av besökarna undrade vad det var för nyöppnad butik, synd att inte ha öppet jämt
    Jag har några bloggar i min blogroll. sewmamasew.com är väl en av de mest kända. Men det finns många andra. Många av deras pysselbloggar verkar växa så ohämmat mycket bara. Det finns flera som jag har sett som har 2500 följare, eller fler. Eller så har de 5 följare. Detdär mittemellansegmentet som vi har flera svenska bloggare som ligger i 100-200 följare verkar inte finnas alls... Eller så har jag missat dem.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Jessika82

    Hej alla sy glada behöver er hjälp.... har köpt mig en husqvarna modell 12  och jag behöver en instruktionsbok och undrar om det finna på nätet eller går att beställa?

  • Brooks

    Hej i värmen,


    Tänkte bara tipsa er som bor i Stockholmsområdet att Ohlssons tyger öppnat nytt i Nacka/Sickla ( typ i fredags)  samt att det byggs om i affären i stan så där var det rea på flera tyger. Fanns en hel del trikå för 39:-/metern! (En av reatygerna hittade jag på en blogg där någon dessutom tänkte sälja det för massor mer :-O )
    Oh, och så har de öppnat webbshop om någon missat det?
    Här blir det inte mycket sytt, men igår snodde jag ihop en solhatt som blev jättefin, lillstumpan blev alldeles till sig och hade på sig den när vi åkte för att lämna en kompis vid tunnelbanan, och där tappade hon den insåg jag när vi kom hem igen. TYPISKT! Den fastnade inte ens på bild och nu är ena tyget slut
  • Fiffa5
    Brooks skrev 2010-05-30 17:43:59 följande:
    Hej i värmen, Tänkte bara tipsa er som bor i Stockholmsområdet att Ohlssons tyger öppnat nytt i Nacka/Sickla ( typ i fredags)  samt att det byggs om i affären i stan så där var det rea på flera tyger. Fanns en hel del trikå för 39:-/metern! (En av reatygerna hittade jag på en blogg där någon dessutom tänkte sälja det för massor mer :-O ) Oh, och så har de öppnat webbshop om någon missat det? Här blir det inte mycket sytt, men igår snodde jag ihop en solhatt som blev jättefin, lillstumpan blev alldeles till sig och hade på sig den när vi åkte för att lämna en kompis vid tunnelbanan, och där tappade hon den insåg jag när vi kom hem igen. TYPISKT! Den fastnade inte ens på bild och nu är ena tyget slut
    Åh men HURRA vad glad jag blir att de öppnar i Sickla!!!!! Måste dit o kika
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-05-30 10:43:30 följande:
    Jag har några bloggar i min blogroll. sewmamasew.com är väl en av de mest kända. Men det finns många andra. Många av deras pysselbloggar verkar växa så ohämmat mycket bara. Det finns flera som jag har sett som har 2500 följare, eller fler. Eller så har de 5 följare. Detdär mittemellansegmentet som vi har flera svenska bloggare som ligger i 100-200 följare verkar inte finnas alls... Eller så har jag missat dem.
    Tack för länken (och tipset om dina blogglänkar ) . Skall surfa runt när tiden finns. Visserligen så känns det som man kanske inte behöver ha fler bloggar att följa, men inspiration är ju så härligt!
  • Titinea

    Har någon här sytt av Stoff och Stils T-shirts mönster? Jag funderar på hur passformen är....


    Kika gärna in i min blogg
  • tinni78
    Jessika82 skrev 2010-05-30 17:17:59 följande:
    Hej alla sy glada behöver er hjälp.... har köpt mig en husqvarna modell 12  och jag behöver en instruktionsbok och undrar om det finna på nätet eller går att beställa?
    Det finns någonstans på nätet som man kan ladda ner instruktionsböcker från husqvarna, någon här i tråden länkade till den sidan tidigare i våras. Tyvärr fanns inte instruktionsboken till min maskin med där så jag beställde den i en symaskinsaffär istället.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd