• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Kaja:
    Såg nu att du redan fått svar av ak -fl verkar hopplöst segt här hemma idag.
    ak74:
    Synd att du inte hade provat mönstret.
    Är ju så praktiskt om nån annan kan svara innan man köper
    Kanske ska köpa det ändå -lättare att förändra så det passar, om man har ett riktigt mönster, än om man ska använda nån t-shirt som mall.
    Tedrickaren:
    Får jag också komma in?
  • ak74
    plura skrev 2010-05-31 22:52:05 följande:
    Kaja: Såg nu att du redan fått svar av ak -fl verkar hopplöst segt här hemma idag. ak74: Synd att du inte hade provat mönstret. Är ju så praktiskt om nån annan kan svara innan man köper Kanske ska köpa det ändå -lättare att förändra så det passar, om man har ett riktigt mönster, än om man ska använda nån t-shirt som mall. Tedrickaren: Får jag också komma in?
    Det är ju prisvärt när man får så många storlekar i samma mönster. I och med att modellerna är lite figurformade tror jag/hoppas att de har hyfsad passform.
    Nu är batteriet slut till datorn. Dax att sova med andra ord
  • melizza
    melizza skrev 2010-05-31 22:15:08 följande:
    jag tänkte sy ett par muddbyxor i fordon tyget.....går det  tro?? blir det bra eller är det för tunt tyg?? är det nån som sytt det som har bild i sin blogg kanske?? har du länk till din blogg....kommer inte in hos dig
    *puffar*

    ingen som kan svara om man kan sy muddbyxor i mjuka tygers fordon?? blir det för tunnt kanske??
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • stor grön drake
    Titinea skrev 2010-05-31 22:19:42 följande:
    Hmmm... inte för att denna fråga är syrelaterad, eller ja lite iallafall... Jag har problem med blogger, förut så kunde jag klicka på bilderna och så öppnades länken med bilden, men sen några inlägg tillbaka har den funktionen helt försvunnit. Jag kommer inte ihåg att jag valt att det ska vara så. Kan någon här komma på vad som är galet och hur jag rättar till det...  Tack på förhand
    Blogger har uppdaterats, mitt har plötsligt bestämt att kommentarsraden m.m. ska ligga ovanför inlägget (fast jag har inställt under) samt tagit bort datum-märkningen (väldigt irriterande!) och så har jag fått veta av några läsare att när de väl hittade kommentars länken, så gick det inte att kommentera
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • TeDrickaren

    Nu hoppas jag att jag lagt till er, annars får ni säg till


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Brooks

    Idag är det VAB här i huset. Då kanske jag borde kunna få något ritat/klippt/sytt. 


    MEN tyvärr bestämde sig lillan i helgen för att hon ska lägga av med att sova middag. Från att ha sovit upp till två timmar tycker hon nu att hon inte ska sova alls.
    Väldigt irriterande en dag som denna när jag kunde fått sy lite
  • Fiffa5

    När jag skulle lämna minstingen på dagis idag hade ett annat barn precis kräkts där, så vi vände i dörren. Ville inte åka på ngt sånt! Så nu är hon hemma idag, och jag som har så mycket jag behöver hinna sy innan vi reser till skottland på tisdag. Får se om jag hinner få ngt gjort idag...


  • Knastroll82
    melizza skrev 2010-05-31 23:03:01 följande:
    *puffar*ingen som kan svara om man kan sy muddbyxor i mjuka tygers fordon?? blir det för tunnt kanske??
    Kan inte svara på just det tyget, men jag har sytt muddbyxor av tunn jersey, och det har blivit bra. Känns som svala sköna byxor till sommaren.
  • Knastroll82

    Har en fråga...
    Var kan man köpa billiga spolar till husqvarna viking?
    Skulle behöva några fler, men symaskinsaffären i stan är skitdyra, på allt.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd