• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78
    Made in Taiwan skrev 2010-06-08 03:52:14 följande:
    Hexagoner till ett lapptäcke till dockan eller nåt annat litet projekt. :)

    Är det någon som vet om man får ta med sig stickor på planet? Antagligen inte. Virknål då?? 
    Nej det får man inte, svägerskan köpte tom stickor eller om det var virknål i trä för att kunna handarbeta på flyget. Men de fick snällt åka med i bagaget istället.
  • Kaja
    tinni78 skrev 2010-06-08 13:02:28 följande:
    Nej det får man inte, svägerskan köpte tom stickor eller om det var virknål i trä för att kunna handarbeta på flyget. Men de fick snällt åka med i bagaget istället.
    Nja. Det ska visst vara olika mellan olika flygbolag var det någon på ett stickforum som sa för ett tag sedan. Man kan ju ringa och kolla!
    Sew much fabric - sew little time!
  • Stratus
    Made in Taiwan skrev 2010-06-08 03:52:14 följande:
    Hexagoner till ett lapptäcke till dockan eller nåt annat litet projekt. :)

    Är det någon som vet om man får ta med sig stickor på planet? Antagligen inte. Virknål då?? 
    Jag har flugit flera gånger med  virknål. Är man skrajsen kan man ju alltid skaffa en av trä. Stickor har jag inte testat.
  • tinni78
    Kaja skrev 2010-06-08 15:00:50 följande:
    Nja. Det ska visst vara olika mellan olika flygbolag var det någon på ett stickforum som sa för ett tag sedan. Man kan ju ringa och kolla!
    Sew much fabric - sew little time!
    Jag tror att min svägerska ringde och kollade och då sa dom att hon ev. kunde få ta med dem, men väl på flygplatsen fick hon inte ta med dem. Det var Tomas Cook vi åkte med då.
  • Elyelle
    linweg skrev 2010-06-08 09:46:10 följande:
    Aha, efter lite letande hittade jag kontoinställningar och kunde aktivera bildgalleriet så nu syns bilderna. :)
    Ok, nu ser jag. Med tanke pa den lilla "bubblan" nertill nar knappslan ar stangd, gissar jag pa att de helt enkelt klippte ett jack i tyget, dar knappslan skulle vara och sydde dit knappsladelarna med smalt somsman, som slutade i ett "V" langst ner. Svart att saga exakt hur de gjorde, da jag inte fatt klamma i plagget. Glad
  • yrväder
    emptythorn skrev 2010-06-07 22:38:11 följande:
    Tack! Vi funderar på att åka till helgen, beroende på om resten av familjen har blivit frisk tills dess.
    Har de bra priser? Den enda tygaffär jag har varit på är Ohlssons i Luleå och de har så himla tråkiga stuvar, verkar som om det aldrig kommer in något nytt där.
    Jadå, relativt bra priser, stuvarna är rätt billiga, ligger nog lite över ohlssons i pris, men billigt ändå. Metervara har jag inte köpt så jättemkt av men det verkar vara lite varierande, jag köpte tunn tunn denim sist för 8,9 eur metern, och så hade dom nån mönstrad viscos som jag kikade på men inte köpte som kostade 13,9 tror jag. Men ungefär därikring beroende på vad man är ute efter.
  • yrväder

    verkar vara olika, det där med stickor, har nån blogg tillagd på google reader som jag läser sådär sporadiskt, och hon verkar flyga mellan sverige och provence en hel del och hon stickar båda vägarna, verkar inte vara något problem iaf.

  • LumLumLum

    Jag har fått för mig att man har störst chans att få ta med sig stickor om dom är av plast. Men jag kan ha fel så ta det inte för sanning.

  • melizza

    hur är znoks ugglor i kvalitet?? är dem som fordon eller som jny djungel i tjocklek på interlocken?? tunnt eller lite tjockare???


    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • ErikaFika

    Tänkte sy något som sommarpresent till personalen på sonens dagis men har idétorka. Nån som har nåt tips som uppskattas??

    Funderar på att sy en börs var,  är det en bra present eller?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd