• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll

    Oooops, råkade visst buda hem några myllymuksut-tyger på tradera. Jag som INTE INTE INTE skulle köpa något mer. Ska iaf bli spännande att testa kvalitén.


    ♥ Simon ♥
  • melizza
    melizza skrev 2010-06-08 21:10:59 följande:
    hur är znoks ugglor i kvalitet?? är dem som fordon eller som jny djungel i tjocklek på interlocken?? tunnt eller lite tjockare???
    (¯`•.¸¸.¤*¤.¸..•´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`•.¸¸.¤*¤.¸..•´¯)
    jag menade mjuka tygers fordon eller som moln från jny???
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • plura
    Skumboll skrev 2010-06-08 22:06:37 följande:
    Oooops, råkade visst buda hem några myllymuksut-tyger på tradera. Jag som INTE INTE INTE skulle köpa något mer. Ska iaf bli spännande att testa kvalitén.
    Hehe såg att det var ränderna du suktade efter
    Själv fick jag med mig nåt med prickar (och nåt till av bara farten -oj!)
    Ska bli kul att kolla kvalitén iallafall. Tycker att de verkar ha mycket fint på den finska sidan  
  • Skumboll
    plura skrev 2010-06-08 22:26:55 följande:
    Hehe såg att det var ränderna du suktade efter
    Själv fick jag med mig nåt med prickar (och nåt till av bara farten -oj!)
    Ska bli kul att kolla kvalitén iallafall. Tycker att de verkar ha mycket fint på den finska sidan  
    Haha, jasså, det var du som ninjade mot mig? Ja, två ränder och två prickar blev det. Ojoj, får nog undanhålla detta för gubben så han inte får spel på mig. 
    ♥ Simon ♥
  • yrväder

    myllymuksuts prickar och ränder är fina. dock är dom rätt stumma för att vara trikå, det är singeljersey i 100 % bomull så då blir det så. Däremot blir dom noppiga relativt fort, men jag tycker dom är så fina så det är värt det

    Själv kom jag över lite mer pirater till ett relativt humant pris.

  • yrväder
    melizza skrev 2010-06-08 21:10:59 följande:
    hur är znoks ugglor i kvalitet?? är dem som fordon eller som jny djungel i tjocklek på interlocken?? tunnt eller lite tjockare???
    djungeln har jag inte känt på, men dom är snäppet tjockare än MT fordon tycker jag.
  • Skumboll
    yrväder skrev 2010-06-08 22:32:02 följande:
    myllymuksuts prickar och ränder är fina. dock är dom rätt stumma för att vara trikå, det är singeljersey i 100 % bomull så då blir det så. Däremot blir dom noppiga relativt fort, men jag tycker dom är så fina så det är värt det

    Själv kom jag över lite mer pirater till ett relativt humant pris.
    Kul att tygerna är fina!
    Ja, jag försökte klura ut vad det var för kvalitet egentligen.... så hade jag en tröja på mig idag i samma (jersey 100 bomull) och det kan nog bli bra, bara tyget inte är för tjockt.  
     
    ♥ Simon ♥
  • plura
    Skumboll skrev 2010-06-08 22:29:07 följande:
    Haha, jasså, det var du som ninjade mot mig? Ja, två ränder och två prickar blev det. Ojoj, får nog undanhålla detta för gubben så han inte får spel på mig. 
    Kanske
    yrväder skrev 2010-06-08 22:32:02 följande:
    myllymuksuts prickar och ränder är fina. dock är dom rätt stumma för att vara trikå, det är singeljersey i 100 % bomull så då blir det så. Däremot blir dom noppiga relativt fort, men jag tycker dom är så fina så det är värt det

    Själv kom jag över lite mer pirater till ett relativt humant pris.
     Fick med mig en bit stretchfrotté också -hoppas att den faller mig i smaken då jag sett flera fina randiga varianter
  • Skumboll
    plura skrev 2010-06-08 22:48:55 följande:
    Kanske
    yrväder skrev 2010-06-08 22:32:02 följande:
    myllymuksuts prickar och ränder är fina. dock är dom rätt stumma för att vara trikå, det är singeljersey i 100 % bomull så då blir det så. Däremot blir dom noppiga relativt fort, men jag tycker dom är så fina så det är värt det

    Själv kom jag över lite mer pirater till ett relativt humant pris.
     Fick med mig en bit stretchfrotté också -hoppas att den faller mig i smaken då jag sett flera fina randiga varianter
    Den gröna stretchfrottén? Berätta hur den var sen, funderade på om jag skulle buda på den också men lät faktiskt bli. Ligger typ 6 meter stretchfrotté här hemma redan som bara väntar på att få bli klippt i...
    ♥ Simon ♥
  • melizza
    yrväder skrev 2010-06-08 22:32:39 följande:
    djungeln har jag inte känt på, men dom är snäppet tjockare än MT fordon tycker jag.
    ja men vad bra för det känns lite lättare att sy i lite tjockare trikåer som dem från jny än MT fordon som är tunna
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd