• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ullerull
    Skumboll skrev 2010-06-10 08:50:51 följande:
    Japp, det funkar kanon!
    Så bra, funderar på om det är värt att köpa på sig en hel hög. Men inte till nederfållar alltså, det är ju lite trist.

    Hur är den rösa vs mörkröda? Är den röda julröd?
    Vet det snackades gul för nån dag sedan, är sos gul solgul?
  • Skumboll
    Ullerull skrev 2010-06-10 09:02:51 följande:
    Så bra, funderar på om det är värt att köpa på sig en hel hög. Men inte till nederfållar alltså, det är ju lite trist.

    Hur är den rösa vs mörkröda? Är den röda julröd?
    Vet det snackades gul för nån dag sedan, är sos gul solgul?
    Jag köpte på mig ett antal meter av sos mudd, tycker den funkar riktigt bra. 

    Jag är nog lite färgblind men den röda är klarröd, nästan samma färg som jnys röda moln (jersey) om man ska jämföra med något.

    Den gula ja... det kan jag inte svara på, jag tycker den är gul kort och gott.  
    Vet inte om det hjälper så mycket men här är en bild;
    hejelsy.files.wordpress.com/2010/05/img_5108-kopia1.jpg 
    ♥ Simon ♥
  • Kaja

    Finns det någon som säljer sådanadär söta katter som alla syr?? Jag vet att jag har sett det i någon blogshop, men inte sjutton hittar jag det nu...


    Sew much fabric - sew little time!
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-06-10 09:22:41 följande:

    Finns det någon som säljer sådanadär söta katter som alla syr?? Jag vet att jag har sett det i någon blogshop, men inte sjutton hittar jag det nu...


    Sew much fabric - sew little time!
    Solig tror jag säljer.
    Skumboll skrev 2010-06-10 09:06:28 följande:
    Jag köpte på mig ett antal meter av sos mudd, tycker den funkar riktigt bra. 

    Jag är nog lite färgblind men den röda är klarröd, nästan samma färg som jnys röda moln (jersey) om man ska jämföra med något.

    Den gula ja... det kan jag inte svara på, jag tycker den är gul kort och gott.  
    Vet inte om det hjälper så mycket men här är en bild;
    hejelsy.files.wordpress.com/2010/05/img_5108-... 
    ♥ Simon ♥
    Enligt mig så är röd härligt klarröd och mörkröd är just mörkröd (fin den också). Den gula tycker jag går mer åt gröngul. Jämför den med det gröna i MJ´s trolltyg. Den passar inte till exv gula elefanter.
  • LumLumLum
    Kaja skrev 2010-06-10 09:22:41 följande:

    Finns det någon som säljer sådanadär söta katter som alla syr?? Jag vet att jag har sett det i någon blogshop, men inte sjutton hittar jag det nu...


    Kattching tror jag
  • linweg

    Nu har jag plockat ur en hel dammelefant ur min symaskin...
    Jag försöker sy en klänning till mig själv, med betoning på försöker, det är jättetunt bomullstyg som har eget liv...grrr.  Maskinen tuggade glatt i sig en bra bit så jag var tvungen att öppna under och ta bort stygnplåten  och upptäckte att det fanns fler delar som gick att ta bort, och där nere bodde dammelefanten...!
    Undrar om han släktingar bor i andra delar av maskinen som jag inte ser...
    Kanske dags för service.
    Hur ofta servar ni era maskiner?

  • uniMog
    linweg skrev 2010-06-10 10:18:00 följande:
    Nu har jag plockat ur en hel dammelefant ur min symaskin...
    Jag försöker sy en klänning till mig själv, med betoning på försöker, det är jättetunt bomullstyg som har eget liv...grrr.  Maskinen tuggade glatt i sig en bra bit så jag var tvungen att öppna under och ta bort stygnplåten  och upptäckte att det fanns fler delar som gick att ta bort, och där nere bodde dammelefanten...!
    Undrar om han släktingar bor i andra delar av maskinen som jag inte ser...
    Kanske dags för service.
    Hur ofta servar ni era maskiner?
    Fick mig direkt att tänka på Horton hears a who.
  • ak74
    linweg skrev 2010-06-10 10:18:00 följande:
    Nu har jag plockat ur en hel dammelefant ur min symaskin...
    Jag försöker sy en klänning till mig själv, med betoning på försöker, det är jättetunt bomullstyg som har eget liv...grrr.  Maskinen tuggade glatt i sig en bra bit så jag var tvungen att öppna under och ta bort stygnplåten  och upptäckte att det fanns fler delar som gick att ta bort, och där nere bodde dammelefanten...!
    Undrar om han släktingar bor i andra delar av maskinen som jag inte ser...
    Kanske dags för service.
    Hur ofta servar ni era maskiner?
    Prova snabeldraken. Den äter dammelefanter...
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-06-10 10:26:39 följande:
    Prova snabeldraken. Den äter dammelefanter...


    Underbara klänningar!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd