• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Nhelia
    Pumpalicious skrev 2010-08-01 16:46:09 följande:
    Nu ska det börja pottränas här hemma. Vart hittar jag bra mönster på underkläder för pojke i storlek 98/104 ?
    Ottobre 4/2004 har bra kalsongmönster! Fy så trist du har blivit bemött när du till och med ställt upp personligen för henne när hon behövde hjälp.
  • Made in Taiwan

    Kalsongmönster: finns bl.a. att köpa som pdf mönster här; www.etsy.com/listing/52189457/childrens-undies-sewing-pattern-pdf

    Ska också börja potträna här, men har köpt ottobretidningen istället och tänkte använda mig av det mönstret, har fått hem tidningen men har inte kommit mig längre än så, har inga bra tyger att sy kalsipper i. Det enda jag har är randigt i alla de möjliga rosa nyanserna. Nåt par kanske man kan sy men... inte en hel kalsonggarderob. ;) 


  • Made in Taiwan
    Pumpalicious skrev 2010-08-01 15:41:43 följande:

    Åhh vet inte vad jag ska svara utan att hänga ut någon allt för mycket. Det är inte vad jag vill, utan bara få ur lite frustation som jag känner över hela situationen.


    Jag har ingen aning om vem det är, men jag tycker att om man beter sig på det sättet som ett företag, så ska folk få veta om det! Speciellt företagaren själv. Jag tycker att du ska skriva ett mail till denne företagare och säga att du i fortsättningen inte har någon lust att handla av henne med sådan bristande service, och att du råder dina vänner och bloggvänner att inte göra det heller. Får man då ett surt bemötande IGEN så that's it, men får man istället ett ursäkta och en förklaring (kanske har hon det också väldigt jobbigt i sitt liv, kan ju vara t.ex. ekonomi, förhållande, barn vem vet), så är det ju en annan sak. Och vem vet, hon kanske t.o.m. lägger in en charmoffensiv och ger dig rabatt... :) man kan ju alltid hoppas.
  • yrväder

    Suck, jag borde verkligen ta tag i mitt bombnedslag till syrum så jag får möjlighet och kanske lust att sy igen. Men vart börjar man?

  • Brooks
    yrväder skrev 2010-08-02 10:54:24 följande:
    Suck, jag borde verkligen ta tag i mitt bombnedslag till syrum så jag får möjlighet och kanske lust att sy igen. Men vart börjar man?
    Men att köpa nya tyger
    Då måste man städa tygskåpen och då brukar resten följa med av bara farten  
  • yrväder
    Brooks skrev 2010-08-02 11:11:01 följande:
    Men att köpa nya tyger
    Då måste man städa tygskåpen och då brukar resten följa med av bara farten  
    Haha, ja, fast då tror jag min sambo får frispel. Jag har nog mycket tyg Borde snarare försöka sy upp en del. Det kommer ju lite nyheter i höst som man vill ha
  • Lallan
    yrväder skrev 2010-08-02 10:54:24 följande:
    Suck, jag borde verkligen ta tag i mitt bombnedslag till syrum så jag får möjlighet och kanske lust att sy igen. Men vart börjar man?
    Bra fråga, när du kommit på ett bra svar kan du meddela mig
  • gewjyn
    yrväder skrev 2010-08-02 10:54:24 följande:
    Suck, jag borde verkligen ta tag i mitt bombnedslag till syrum så jag får möjlighet och kanske lust att sy igen. Men vart börjar man?
    Jag städade mitt igår, möblerade om och gick igenom allt Började med att bära undan ett bord som bara har stått där och samlat på sig en massa bråte, och tog dit en byrå istället. Sen gick jag igenom och la allt garn i byrån så jag fick någon plastback för tyg ledig och då gick plötsligt allt ner i backar, sen plockade jag om i småförvaringen och fixade. Det tog hela dagen, men det var det värt, nu känns det som om sylusten är på väg tillbaka
  • LumLumLum
    yrväder skrev 2010-08-02 10:54:24 följande:
    Suck, jag borde verkligen ta tag i mitt bombnedslag till syrum så jag får möjlighet och kanske lust att sy igen. Men vart börjar man?
    Man flyttar. Jag har just packat ner hela min syhörna i flyttlådor. det var längesedan det var så rent och snyggt.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd