• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • AMDA

    Ja när jag köpte den sa dom att det var den nya men nu blir jag lite osäker när du skriver så...kanske ska be svägerskan ta en sväng förbi där o hämta tygprover innan jag beställer mer :-S

  • TeDrickaren
    Lallan skrev 2010-08-03 18:35:05 följande:
    Tittar på Bolibompa med sonen och programledaren har en klänning i landskapstyget
    Tittade jag också på.....tänkte att det kankse var någon av er duktiga tjejor som gjort kreationen???
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • AMDA

    Blev endel sydda saker över sen invigningen av butiken...funderar på om man ska våga lägga ut det på tradera. 
    Vad tror ni? 

  • Du och Jag ver2
    AMDA skrev 2010-08-03 20:58:55 följande:
    Ja när jag köpte den sa dom att det var den nya men nu blir jag lite osäker när du skriver så...kanske ska be svägerskan ta en sväng förbi där o hämta tygprover innan jag beställer mer :-S
    oh - hojta till isf om det är den ljusa! För det är den jag vill ha med!!!!

    Tycker för övrigt att deras färger blivit lite dassigare nu... den turkosa är mycket mörkare - lime ser mera ärtsoppsgrön ut å den ljus rosa ser nästan skitig ut ju! Hoppas det bara är nått tillfälligt!
  • Du och Jag ver2

    Ikväll blev det två par muddbyxor sydda.


    Dock så skulle jag nog inte alls ha setat vid symaskinen idag... mudden på de ena byxorna lyckades jag sy dit med avigan ut först... å på de andra så sydde jag två högerben - hallå?!?!!? Får man skylla på amningshjärna?! Så göra om å göra rätt...


  • yrväder

    Jag fick faktiskt lite ork att sy ikväll. Dock ides jag inte städa syrummet innan Hade ett gäng bodies utklippta och halvt färdigställda i olika stadier, så jag fixade klart 3 st iaf, nu är det bara knappar som saknas. Men det får bli imorgon, tror inte grannarna, eller sambon som ska upp och jobba imorrn uppskattar att jag börjar hamra den här tiden

  • Pumpalicious

    Vill bara berätta att jag nu fått svar på mitt mail till butiksägaren jag hade "problem" med. Vill berätta det så ni får en ärlig och sann bild av vad som händer. Jag var aldrig ute efter att hugga någon i ryggen, så om detta kan få ett bra slut är jag lycklig. Men ännu har vi nog inte kommit så långt.

    Här är ett utdrag av hennes förklaring till det jag tyckte var otrevligt och utan service;

    Jag har aldrig varit otrevlig i mina mail till dig. Jag är rak och koncis men aldrig otrevlig. Att jag är rak och koncis har att göra med att jag har ont om tid och inte kan lägga hur mycket tid som helst på en massa omskrivelser i mail.  Jag har inte varit otrevlig mot dig och heller ingen annan. Jag ställde raka enkla frågor om vad du skulle tycka om folk som drar sig ur auktioner. Ingen anklagelse.

    och mitt svar på det är detta;

    Du har rätt i att du aldrig varit direkt otrevlig. Jag antar att man helt enkelt är van vid ett annat bemötande från andra ställen, där de verkar ta mer tid på sig att svara på mail. Jag förstår att du har jätte mycket att göra så jag ska försöka tänka på detta nästa gång du svarar kort. Jag är helt enkelt inte van vid det.

    Jag har ju ändå köpt ganska mycket tyger av dig och betalat, så på något sätt förväntade jag mig lite förståelse från dig faktiskt. Jag blev både ledsen och besviken när jag fick ditt mail som du kallar "kort och konsist", det kändes anklagande och ifrågasättande. Det kändes verkligen som du på allvar trodde att jag satt och ljög ihop någon usel historia. Så är det verkligen inte! Rent ekonomiskt sitter vi riktigt i skiten just nu.
     
    Jag vill gärna fortsätta handla hos dig, jag älskar dina tyger. Men om jag gick till en restaurang som slängde ut maten på bordet utan att säga "smaklig måltid" och sen inte tackade för dricksen så skulle jag inte gå dit igen hur god maten än var.
     
    Kanske kan det vara värt att ta sig tid att skriva några trevliga saker i dina mail om det kommer generera i fler nöjda kunder?

  • ak74
    Pumpalicious skrev 2010-08-04 08:40:30 följande:
    Vill bara berätta att jag nu fått svar på mitt mail till butiksägaren jag hade "problem" med. Vill berätta det så ni får en ärlig och sann bild av vad som händer. Jag var aldrig ute efter att hugga någon i ryggen, så om detta kan få ett bra slut är jag lycklig. Men ännu har vi nog inte kommit så långt.

    Här är ett utdrag av hennes förklaring till det jag tyckte var otrevligt och utan service;

    Jag har aldrig varit otrevlig i mina mail till dig. Jag är rak och koncis men aldrig otrevlig. Att jag är rak och koncis har att göra med att jag har ont om tid och inte kan lägga hur mycket tid som helst på en massa omskrivelser i mail.  Jag har inte varit otrevlig mot dig och heller ingen annan. Jag ställde raka enkla frågor om vad du skulle tycka om folk som drar sig ur auktioner. Ingen anklagelse.

    och mitt svar på det är detta;

    Du har rätt i att du aldrig varit direkt otrevlig. Jag antar att man helt enkelt är van vid ett annat bemötande från andra ställen, där de verkar ta mer tid på sig att svara på mail. Jag förstår att du har jätte mycket att göra så jag ska försöka tänka på detta nästa gång du svarar kort. Jag är helt enkelt inte van vid det.
    Jag har ju ändå köpt ganska mycket tyger av dig och betalat, så på något sätt förväntade jag mig lite förståelse från dig faktiskt. Jag blev både ledsen och besviken när jag fick ditt mail som du kallar "kort och konsist", det kändes anklagande och ifrågasättande. Det kändes verkligen som du på allvar trodde att jag satt och ljög ihop någon usel historia. Så är det verkligen inte! Rent ekonomiskt sitter vi riktigt i skiten just nu.
     
    Jag vill gärna fortsätta handla hos dig, jag älskar dina tyger. Men om jag gick till en restaurang som slängde ut maten på bordet utan att säga "smaklig måltid" och sen inte tackade för dricksen så skulle jag inte gå dit igen hur god maten än var.
     
    Kanske kan det vara värt att ta sig tid att skriva några trevliga saker i dina mail om det kommer generera i fler nöjda kunder?
    Bra skrivet!!
  • ak74
    ak74 skrev 2010-08-04 08:57:16 följande:
    Bra skrivet!!
    ...Och hoppas att det löser sig för dig på alla sätt och vis. Man tjänar inget på att vara otrevlig. Bättre att vara konkret men ändå tillmötesgående...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd