• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • yrväder
    AMDA skrev 2010-08-22 20:21:09 följande:
    Lite i UFO högen blev klart iaf 2 par byxor, 1 kjol och en sångpåse + lite olika stygnsättningar  + 2 prototyper till "nya" leksaker som är gjorda...ändå ser jag inte botten på högen
    Finns det en botten på sådana högar?!
  • Bling1975
    Bling1975 skrev 2010-08-22 15:38:13 följande:
    Jag köpte en huskylock S15 och var nöjd ett tag, men det tog inte ens ett år innan jag kände att den inte räckte till. Den gick sönder flera gånger när tyget blev lite tjockt och den sydde inte fint i riktigt tunna tyger. Nu har jag köpt en babylock och det är som natt och dag.
    Kan tillägga att den fungerade utmärkt för barnkläder, typ bodys och muddisar. Då är friarmen guld också. Det var när jag skulle sy till mig själv som det gick åt skogen, när man vill sy i fin chiffong eller använda mycket rynk med hjälp av rynktråd i tex viscosejersey. Då var inte matningen tillräckligt bra.
    Stitch längtar efter Lilo
  • uppochner

    Nu ska det nog bli lite lugnt så att jag kan sätta mig och producera lite.. Min lilla bebis som bara är två veckor gillar att vara vaken på kvällarna och det är inte alltid pappa duger då men nu verkar hon ha somnat hos honom i alla fall. Så nu får jag passa på!

    Jag har också hur mycket tyg som helst som jag kan göra åt. Det är ett par olika klänningar som väntar på att bli färdiga. På tisdag så ska jag ta med ett gäng till öppna förskolan efter en förfrågan. Jag får se hur det går! 


  • Du och Jag ver2

    Idag har jag faktiskt slängt två UFOn som bara legat och tagit upp plats på mitt klippbord! Jag kommer säkerkligen inte sakna dem!! (var doredo plagg).

    Så då fick jag plats med mitt tyg och klippte ut tre par byxor som blev till nu på kvällen. Älskar färgerna! Å nu testade jag att sy den förstärkta täcksömmen också med avigan ut - å det blev ju faktiskt jättebra! Varför har jag inte testat det förut för?!?!?

    Upptäckte att jag måste ta och köpa limefärgad tråd... Å mera limefärgad mudd - för har myyycket rosa velour som ska bli läckra plagg!!

    delatezz.blogg.se/2010/august/mysisar.html


  • Riskiflickan

    Jag såg att janome 1200D numera har en topcoversöm så nu väntar jag bara på att de ska göra samma på sin rena täcksömsmaskin

  • AMDA
    yrväder skrev 2010-08-22 21:32:37 följande:
    Finns det en botten på sådana högar?!
    Ja jag har hört det från en kompis kompis syster att det faktiskt finns det

    Bloggade lite om några av sakerna som blev gjorda i går kväll Idag blir det lite olika "måstegöra" saker som läkarbesök och mathandlande sen blir det dopklänningsbrodyr för min del, har ett helt släkt träd som ska broderas på en klänning fån -40 talet  
  • Ullerull

    Guuuud vad ni skriver, har inte läst på ett tag och det är ju maaassssor sidor. Läste en vecka tillbaka ungefär.

    Idag börjar sambon jobba och semestern är slut. Längtar lite till normala dagar så jag kanske kan börja sy lite.

    Skulle beställa tyg igår från jny och znok igår, men sambon råkade stänga av datorn, ooops! Men hjälp vad mycket fint det blir. Fast sos var jag lite besviken på, lite fint men inte alls som jag hoppats.

    Någon som vet om jnys husvagnar har samma röd som det röda/vita stjärntyget?

    För övrigt så har vi en ny minidator och det är inte bara skärmen som är liten, även tangnterna, hopplöst att skriva på. Detta inlägget rättar jag men det lär jag inte göra med alla så ursäkta i förväg för alla skrivfel.

    Grattis yrväder till kommande och grattis uppochner till den som kommit! Och till alla andra som jag missat!

  • Pumpalicious

    Jag ska stå på några marknader i höst och har kunnat hyra bord genom arrangörerna. Men en av marknaderna har inga bord att låna ut, utan man måste själv fixa.
    Jag har fått tag på ett bord, men funderar lite kring det här med tak ifall det regnar... Några tips?
    flyger partytält iväg??

  • Lallan
    Pumpalicious skrev 2010-08-23 14:23:01 följande:

    Jag ska stå på några marknader i höst och har kunnat hyra bord genom arrangörerna. Men en av marknaderna har inga bord att låna ut, utan man måste själv fixa.
    Jag har fått tag på ett bord, men funderar lite kring det här med tak ifall det regnar... Några tips?
    flyger partytält iväg??


    Dom går väl att förankra med typ tältpinnar eller liknande så det borde funka. Det är ju vad folk brukar ha på marknader.

    Bidde vab idag och det har resulterat i ett blogginlägg samt en t-shirt i jny`s djungeltyg. Nu har jag bevisat för mig själv att även jag kan få ihop något på kort tid. 2,5 h tog det allt som allt och för mig så är det kort tid. Tyvärr blev den i minsta laget men men han är nöjd för stunden i alla fall sedan får jag väl sy en ny

    Härligt det känns när man väl får ändan ur och lyckas producera något Nu värker ryggen och det börjar närma sig hämtning av storebror så idag lär det inte bli något mer men jag har förhoppningar till helgen då sambon ska åka bort
  • Mimmi 71
    Pumpalicious skrev 2010-08-23 14:23:01 följande:

    Jag ska stå på några marknader i höst och har kunnat hyra bord genom arrangörerna. Men en av marknaderna har inga bord att låna ut, utan man måste själv fixa.
    Jag har fått tag på ett bord, men funderar lite kring det här med tak ifall det regnar... Några tips?
    flyger partytält iväg??


    Om du står på hårt underlag så kan du förankra tältet i exv vattenkannor/hinkar/trädgårdsplattor eller tegelstenar.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd