• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2010-08-30 16:50:24 följande:
    Passar tryckknappar från Snapsource i Prymtången eller måste man banka i dem för hand??
    Jag frågar detsamma men funderar istället på om de passar i KAM-pressen?
  • melizza
    Mimmi 71 skrev 2010-08-30 14:06:33 följande:
    Jag köpte ribbad ull från Lasten Metsola men har inte använt det ännu. Dock känns kvalitén mer som 70-tals ullpolo än underställ. I villket fall skall dte bli polo + långisar av det i höst. Kliar vet jag inget om
    ribbad ull.....vad är skillnaden?? lasten metsola..har den nån hemsida så man kan beställa på nätet??

    jag tänkte sy en vanligt långärmad tröja och ett par leggings typ så man kan ha det under fleece typ
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • yrväder
    melizza skrev 2010-08-30 18:14:01 följande:
    ribbad ull.....vad är skillnaden?? lasten metsola..har den nån hemsida så man kan beställa på nätet??

    jag tänkte sy en vanligt långärmad tröja och ett par leggings typ så man kan ha det under fleece typ
    Myllymuksut.com har oxå, både ribbad och interlock. Jag har köpt av båda och den är supermjuk och fin. Merinoull är det och finns i flera härliga färger.
  • yrväder
    yrväder skrev 2010-08-30 20:15:26 följande:
    Myllymuksut.com har oxå, både ribbad och interlock. Jag har köpt av båda och den är supermjuk och fin. Merinoull är det och finns i flera härliga färger.
    ser dessutom nu att den från lasten metsola är bara 35 % ull och resten polyester, MM är 100 % ull, står inget om merino heller (som är den minst kli-iga av alla ullsorter) och den var inte ens särskilt mkt billigare  (19.7 eur per m mot 22 eur för interlocken och 18 för ribben (smalare bredd) på MM)
  • melizza
    yrväder skrev 2010-08-30 20:15:26 följande:
    Myllymuksut.com har oxå, både ribbad och interlock. Jag har köpt av båda och den är supermjuk och fin. Merinoull är det och finns i flera härliga färger.
    tack! där fanns ju jättefint med igelkottar ju
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • uppochner
    Fiffa5 skrev 2010-08-30 21:13:43 följande:
    Ni som är vana vid att klippa ut många plagg samtidigt, hur gör ni sen för att hålla reda på vilken storlek plagget har?? 
    Jag nålar fast en pappersbit med storlek på för att hålla reda på det.
  • plura
    yrväder skrev 2010-08-30 20:15:26 följande:
    Myllymuksut.com har oxå, både ribbad och interlock. Jag har köpt av båda och den är supermjuk och fin. Merinoull är det och finns i flera härliga färger.
    Har du den med igelkottarna?
    Tycker att den ser så fin ut, men är ju lite dyr så man vill inte köpa grisen i säcken.

    Brist på ork och tid gör att allt skapande ligger nere. Sitter och häckar framför datorn på lediga stunder -dumt.
    Efter den här veckan ska det väl lugna ner sig så då hoppas jag kunna ta tag i några måsten -lappa jeans och ett gäng tröjor och bodysar till bäbis (fast de känns ju roliga att göra)
    Sen borde det kunna bli lite skojsömnad, så himla sugen på att göra ett lapptäcke i jeanstyg. Jag har fått en kasse med gamla jeans av mamma som skulle blivit matttrasor, nu får de bli ett täcke istället.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd