• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uniMog
    Fiffa5 skrev 2010-09-01 06:29:08 följande:
    Jag undrar var man kan köpa de där metallspännena man har när man gör små börsar lite billgare? 
     www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?...
    Stoff och Stil har ju,men 60-80 kr styck blir ju dyrt!
    etsy eller ebay.
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Stormorsan
    Fiffa5 skrev 2010-09-01 08:24:00 följande:
    Aha, tack! Etsy vet jag knappt vad det är  men jag får kolla på ebay då. Vad kan det heta på engelska??
    Om jag inte är helt ute och cyklar tror jag att det heter purseframe.
  • Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2010-09-01 08:24:00 följande:
    Aha, tack! Etsy vet jag knappt vad det är  men jag får kolla på ebay då. Vad kan det heta på engelska??
    Nu hittade jag. Verkar finnas från ca 15 kr/st och det är ju iaf betydligt billigare än från S&S. Men hur funkar det att beställa från tex USA, åker man inte på tull o sånt?
  • uniMog
    Fiffa5 skrev 2010-09-01 08:30:48 följande:
    Nu hittade jag. Verkar finnas från ca 15 kr/st och det är ju iaf betydligt billigare än från S&S. Men hur funkar det att beställa från tex USA, åker man inte på tull o sånt?
    Jo det kan man göra. OM du beställer och hittar något bra pris så samköper jag gärna. Har gått och tänk köpa länge men inte kommit mig för..... jag är lite rädd för etsy och ebay *skäms*
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Stormorsan
    Fiffa5 skrev 2010-09-01 08:30:48 följande:
    Nu hittade jag. Verkar finnas från ca 15 kr/st och det är ju iaf betydligt billigare än från S&S. Men hur funkar det att beställa från tex USA, åker man inte på tull o sånt?
    Risken finns att du åker på tull och moms. Både tull och moms beräknas på varuvärdet + fraktkostnad.

    Små paket med ringa värde (under 500 kr), verkar slinka förbi lättare.
  • mrsIce
    fru fogeby skrev 2010-08-31 23:38:15 följande:
    nån här inne som vet vart man kan köpa hängselklämmor i större kvantitet(?) el till billigt pris?
    ska göra napphållare men klämmorna är ju så dyra överallt om man sk agöra många..
    Etsy? Sök på suspenders så får du en hel del träffar.
  • Mimmi 71

    Jag har köpte clips till napphållare från ebay utan tull. Små paket med ring värde brukar klara sig, mina trådrullar till brodermaskinen i en stor låda med kostnad 1000:- fick ta omvägen genom tullen

  • Fiffa5

    Vad använder ni för påsar när ni skickar sånt ni sytt?

    Jag har mailingbags men skulle ävenibland  behöva ngn form av genomskinlig innerpåse att lägga det man sytt i. Funderar på ngn slags större zippåse? Är det ngn som kan tipsa om ngt bra? 


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd