• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ak74
    Fiffa5 skrev 2010-09-23 15:55:27 följande:
    Nu har jag sytt klart en klänning! Den var tänkt att ge bort i födelsedagspresent men min dotter vill ha den själv så det får väl bli så... Får sy ngt annat till födelsedagsbarnet.

    Det var kul att prova på lite nya moment för mig som infodring i halsen (heter det så??), stråveck och ballongkjol.

     


    Jättefin!! Det är de små detaljerna som gör det
  • tinni78

    Är det någon som har tips på var man kan köpa klicheer förutom på Panduro? Det är ju fina på Panduro men det känns som att väldigt många har deras.


  • Ogabinne

    Hejsan!

    Jag har en fråga angående tryck på kläder. Jag har köpt stämplar och färg från panduro, tex apan och ugglan som jag sett andra här använder sig utav och får slående resultat. Det får inte jag och jag vet inte riktigt varför. Färgen blir inte jämn om jag använder för lite färg, men om jag smetar på mer färg pressas den ut i kanterna och blir kladdig.

    Hur gör ni?

    Och nästa fråga, om jag får till detta med trycken och inte ger upp, skulle jag vilja ha bokstavsstämplar, vet ni var man kan få tag i det?

  • plura

    uppochner:
    -sötenöt

    Frida:
    Jättesnygg -kul att göra nåt nytt och ännu roligare när resultatet blir så bra.

  • Ogabinne
    Ogabinne skrev 2010-09-23 21:41:03 följande:
    Hejsan!

    Jag har en fråga angående tryck på kläder. Jag har köpt stämplar och färg från panduro, tex apan och ugglan som jag sett andra här använder sig utav och får slående resultat. Det får inte jag och jag vet inte riktigt varför. Färgen blir inte jämn om jag använder för lite färg, men om jag smetar på mer färg pressas den ut i kanterna och blir kladdig.

    Hur gör ni?

    Och nästa fråga, om jag får till detta med trycken och inte ger upp, skulle jag vilja ha bokstavsstämplar, vet ni var man kan få tag i det?
    Ska man kanske använda stämpeldyna ist för flytande färg för att få ett snyggare resultat?
  • Ogabinne

    Hej igen!


    Visst var det ok att fråga om tygbitar här?


    Jag behöver få tag i ca 80 cm brunt nattågstyg men är inte så sugen på att betala 75 kr i frakt från Jofotex för den snutten, och inget annat känns kul därifrån för tillfället. Så om någon har en snutt över skulle ingen bli lika glad som jag! Det behöver såklart inte vara exakt 80 cm om någon kanske har en meter tex och inte vill klippa itu, men minst 80 iaf. *håller tummar och tår*

  • Fiffa5

    Jag skulle vilja sy en enkel velourkjol med mudd i midjan till min dotter, men hittar inget fördigt mönster.

    Tänker jag rätt om jag bara klipper ut en rektangel? Upptill lite bredare än höftpartiet och nertill den längden gånger 1,5 ?  Blir det bra eller hur gör man? 


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd