• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne

    God kväll i systugan! Är det ngn som vet om det går att få tag på trikå med Hello Kitty?
    Och så undrar jag om ngn har en aning om varför min maskin börjat låta så högt. För varje stygn den slår ner smäller den liksom. Pang! Pang! Pang! Den började med det för ett tag sedan.Jag har vant mig så jag störs inte så mkt av det längre, bara ibland när jag tänker på det. Ngn som har nån aning?

  • gewjyn
    Ogabinne skrev 2010-10-08 00:33:06 följande:

    God kväll i systugan! Är det ngn som vet om det går att få tag på trikå med Hello Kitty?
    Och så undrar jag om ngn har en aning om varför min maskin börjat låta så högt. För varje stygn den slår ner smäller den liksom. Pang! Pang! Pang! Den började med det för ett tag sedan.Jag har vant mig så jag störs inte så mkt av det längre, bara ibland när jag tänker på det. Ngn som har nån aning?


    pangandet kan vara nålen som är uddstött.
  • Stratus
    Ogabinne skrev 2010-10-08 00:33:06 följande:

    God kväll i systugan! Är det ngn som vet om det går att få tag på trikå med Hello Kitty?
    Och så undrar jag om ngn har en aning om varför min maskin börjat låta så högt. För varje stygn den slår ner smäller den liksom. Pang! Pang! Pang! Den började med det för ett tag sedan.Jag har vant mig så jag störs inte så mkt av det längre, bara ibland när jag tänker på det. Ngn som har nån aning?


    Jag tror att Jofotex har Hello Kitty. Och så finns det på amerikanska siter typ Fabric Fairy.
  • plura

    När ni syr kon/kron-mössor.
    Syr ni ihop både det inre och det yttre tyget i "krysset", eller syr ni bara det yttre tyget till ett kryss och gör en "rundel" på insidan sist?
    Hoppas nån förstod
    Syr ni raksöm eller med overlock?
    Har gjort 2 nu och nja, blev inte som jag tänkt mig.

  • uppochner
    plura skrev 2010-10-07 23:38:24 följande:
    Fin
    Är 74 största strl. Den finns bara på finska på biblioteket här. Visst kan man anv mönstret ändå, men man måste ju veta vilket  Obestämd 
    Hade ställt mig på kö till ett ex. (på svenska) men fick mail om att den som lånat förlorat boken -yeah right. Gick in för de skulle ha ett ex till enligt bibliotekets katalog, men den gick inte att hitta -hade visst fått fötter. Hårdvaluta de där danska mönsterböckerna *suck* 
    Ja, det är den storleken som finns men det skulle vara lätt att förlänga ärmarna lite och påsdelen utan att man behöver ändra så mycket mer på mönstret. 
    Jag har köpt Gynthers bok eftersom jag kände att det inte var någon idé att låna den. Jag är lite otålig och ville ha den direkt.  
  • Ogabinne
    gewjyn skrev 2010-10-08 03:38:18 följande:
    pangandet kan vara nålen som är uddstött.
    Det kanske räcker med ett nålbyte tror du? Jag får testa att byta den, nu när du säger det var det ett tag sedan.
  • Ogabinne
    Stratus skrev 2010-10-08 11:24:43 följande:
    Jag tror att Jofotex har Hello Kitty. Och så finns det på amerikanska siter typ Fabric Fairy.

    Jofotex hade mkt hello kitty men inget av de är trikå va? Tror bara det är vanligt bomullstyg, eller är jag ute och cyklar?


    Har du adressen till Fabric Fairy? Jag gick in på fabricfairy.com men det verkade inte vara rätt, där fanns bara massa länkar?

  • Ogabinne
    Ogabinne skrev 2010-10-08 12:49:58 följande:

    Jofotex hade mkt hello kitty men inget av de är trikå va? Tror bara det är vanligt bomullstyg, eller är jag ute och cyklar?


    Har du adressen till Fabric Fairy? Jag gick in på fabricfairy.com men det verkade inte vara rätt, där fanns bara massa länkar?


    Jag hittade!
  • Ogabinne

    Det verkar bara finnas bomullstyg med Hello Kitty på Fabric Fairy också, inget trikå om jag fattat det rätt?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd