• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • gewjyn
    Lind1981 skrev 2010-10-15 21:27:51 följande:
    hi hi...jag använder mig av gekås bakplåtspapper på rulle....billigt och faktiskt ganska hållbart..
    Jag har gått över på Bibbis Non-wovenpapper, inte billigt, men superbra, tycker jag.
  • plura

    Ogabinne:
    Jag fick min Ottobre på mindre än en vecka så det måste blivit nåt fel -hoppas du har den hemma snart.
    Jag syr ju inte så mycket av varje så jag tycker mönsterpapp funkar bra -fast nåt tröjmönster skulle jag verkligen föra över på nåt kraftigare papper nästa gång. Bra idé med tapet, har några rullar som ligger.

    Nej nu måste jag ta itu med min kjol, för jag är borta hela dan i morgon och till kvällen ska jag ha den.
    "Mula" i er lite choklad för mig med -döööööösuuuugen och inget snarr hemma -hur kan man ha ett sånt sötsug? Skrikandes

  • Ogabinne


    Hur gosiga som helst! Jag är helt tokig i JNY's vågade ränder. Vore jag miljonär skulle jag köpt upp allt hon har!
  • uppochner
    Ogabinne skrev 2010-10-15 21:31:12 följande:
    Jag använder också bakplåtspapper när jag ritar upp mönstret, sen överför jag det på tapet.
    Jag för också över alla mina mönster för att kunna spara dem lättare. Jag använder icas smörgåspapper på rulle annars när jag ritar av mönster.
    Men jag skulle helst vilja ha något superstyvt. Mitt papper är ändå relativt bra men det kunde vara ännu bättre ; ) 
  • MammaDeborah
    uppochner skrev 2010-10-15 21:43:42 följande:
    Jag för också över alla mina mönster för att kunna spara dem lättare. Jag använder icas smörgåspapper på rulle annars när jag ritar av mönster.
    Men jag skulle helst vilja ha något superstyvt. Mitt papper är ändå relativt bra men det kunde vara ännu bättre ; ) 
    Har ni testat Non woven mönsterpapp som bland annat Bibbi (www.bibbistextil.se) säljer? Har man börjat med det vill man inget annat ha. Toppen när man vill spara mönster. Är som vlieseline i kvalitén.
  • Ogabinne
    Skumboll skrev 2010-10-15 21:48:37 följande:
    Herre gud så söta Ogabinne!
    Ja men visst blev dom! Nästan så man vill skaffa bebis bara för tossorna liksom!
  • NCL

    Finns det någon information om syfestivalen i Älvsjö i början av november någonstans? Jag har bokat bussresa dit men det vore skoj att se vilka utställare och workshops det blir. Det är ju snart så något borde väl vara klart?


  • uppochner
    Ogabinne skrev 2010-10-15 21:41:59 följande:

     


    Hur gosiga som helst! Jag är helt tokig i JNY's vågade ränder. Vore jag miljonär skulle jag köpt upp allt hon har!
    Riktigt fina :)
  • diggling
    NCL skrev 2010-10-15 21:50:10 följande:
    Finns det någon information om syfestivalen i Älvsjö i början av november någonstans? Jag har bokat bussresa dit men det vore skoj att se vilka utställare och workshops det blir. Det är ju snart så något borde väl vara klart?
    http://www.syfestivalen.se/Contents.asp?id=235

    Du kan fylla i ett formulär och få programmet hemskickat. Men jag fick det ganska sent inför mässan i våras.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd