• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    uppochner skrev 2010-10-15 21:53:33 följande:
    Riktigt fina :)
    Tack.
  • Ogabinne
    plura skrev 2010-10-15 21:40:09 följande:
    Ogabinne:
    Jag fick min Ottobre på mindre än en vecka så det måste blivit nåt fel -hoppas du har den hemma snart.
    Ja jag mailade dom nu ikväll, jag tycker också det känns som att ngt gått fel när det gått så lång tid. Hoppas de kan lösa det smidigt.
  • Skumboll
    MammaDeborah skrev 2010-10-15 21:48:38 följande:
    Har ni testat Non woven mönsterpapp som bland annat Bibbi (www.bibbistextil.se) säljer? Har man börjat med det vill man inget annat ha. Toppen när man vill spara mönster. Är som vlieseline i kvalitén.
    Jag använder det och har gjort ända sedan jag hitta det på symässan för många herrans år sedan...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Ogabinne skrev 2010-10-15 21:49:57 följande:
    Ja men visst blev dom! Nästan så man vill skaffa bebis bara för tossorna liksom!
    Eller hur! De ser verkligen yttepyttiga ut....  
    ♥ Simon ♥
  • yrväder
    Ogabinne skrev 2010-10-15 22:20:03 följande:
    Är det någon mer än jag som inte kommer in på ikeagarderob.se? Jag får upp en vit sida med en ikea logga längst ner i hörnet.
    jag får upp den, verkar va nån flashsida så du kanske har nåt fel på nån inställning.
  • Du och Jag ver2

    När Bibbi ändå är på tal - hon skrev om tygloppis i november i sitt nyhetsbrev - nån som vet nått om den?!?! Har ett par timmars resväg dit - så vill ju liksom inte släpa med hela familjen dit i onödan om det inte brukar vara nå roliga (läs trikå, velour - ja, "Barn" tyger) tyger?!?!


  • Brooks
    Ogabinne skrev 2010-10-15 21:41:59 följande:

     


    Hur gosiga som helst! Jag är helt tokig i JNY's vågade ränder. Vore jag miljonär skulle jag köpt upp allt hon har!
    Men hua så söööta!!! :)
     
  • Lallan

    Jag har ägnat mig åt att städa syrummet idag. Sambon var snäll och möblerade om där inne för ett tag sedan. Saken är bara den att sedan dess har alla tyger legat huller ombuller istället för sorterat efter material som jag vill ha det. Nu börjar det bli ordning men det lär nog ta några dar till.
    Tänkte avsluta dagen med lite handsömnad för att sy klart innertyget i sufletten som jag håller på med men det gick inge bra så nu surnade jag ihop och gav upp istället.

    Jag skulle behöva massor med mer ork och något mindre mage så att jag kunde ta itu med och avsluta alla mina projekt som finns i huvudet.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd