• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    Lallan skrev 2010-10-16 23:06:48 följande:

    Kikade precis i Lilofants blogg och såg att hon sytt eget regnskydd till vagnen och blev lite sugen på att göra det själv. Tror ni att pvc behandlat tyg funkar till det? Typ som det här från Stoff och stil www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx?group_...


    Ja jag tror det skulle funka. Det blir ju dock styvare och kraftigare än ett vanligt regnskydd. PÅ är det väl nästan bättre men nog svårare vid förvaring. Men så fint det skulle vara att glida runt med ett sådant över vagnen i regnet!
  • gewjyn

    Har ni sett det senaste ottobrenumret på hemsidan? Många kända tyger där, både jofotex och Jny
    Ang mössmönstret så finns det ett liknande i nr 1 2005. Det är mer en hjälmmössa, men formen upptill är likadan.

  • gewjyn
    gewjyn skrev 2010-10-16 23:15:04 följande:
    Har ni sett det senaste ottobrenumret på hemsidan? Många kända tyger där, både jofotex och Jny
    Ang mössmönstret så finns det ett liknande i nr 1 2005. Det är mer en hjälmmössa, men formen upptill är likadan.
    Znoks vikingar var visst också med
  • Ogabinne
    gewjyn skrev 2010-10-16 23:23:00 följande:
    Znoks vikingar var visst också med
    Herre gud, den är ju fullsmockad med både znok, jofotex o jny!

    Flera mönster jag ser fram emot, vad roligt! Den där inneoverallen såg ju underbar ut. Skulle vilja ha en själv och har kikat på de där som blivit populära nu, onepiece heter de så? 1200 spänn. Njaaaaa, inte riktigt i match med min plånbok.
  • Ogabinne

    Jag är jätterädd att jag syr för sent om kvällarna. Jag brukar sällan sy senare än halv tio pga grannarna. Ikväll spelas det musik på hög volym hos någon granne o klockan är halv tolv. Tänk vad jag kunde fått gjort om jag passade på!

  • Lallan
    Ogabinne skrev 2010-10-16 23:08:56 följande:
    Ja jag tror det skulle funka. Det blir ju dock styvare och kraftigare än ett vanligt regnskydd. PÅ är det väl nästan bättre men nog svårare vid förvaring. Men så fint det skulle vara att glida runt med ett sådant över vagnen i regnet!
    Huvudsaken att det funkar bra mot regn. Själva vagnen är inte den smidigaste den heller men det skulle passa restenav stilen på den bra
    Ogabinne skrev 2010-10-16 23:34:19 följande:
    Jag är jätterädd att jag syr för sent om kvällarna. Jag brukar sällan sy senare än halv tio pga grannarna. Ikväll spelas det musik på hög volym hos någon granne o klockan är halv tolv. Tänk vad jag kunde fått gjort om jag passade på!
    De tär fördelen med eget hus men ändå så brukar det bli mer gjort när sambon är borta. 
  • Ogabinne
    Ogabinne skrev 2010-10-16 23:30:47 följande:
    Herre gud, den är ju fullsmockad med både znok, jofotex o jny!

    Flera mönster jag ser fram emot, vad roligt! Den där inneoverallen såg ju underbar ut. Skulle vilja ha en själv och har kikat på de där som blivit populära nu, onepiece heter de så? 1200 spänn. Njaaaaa, inte riktigt i match med min plånbok.
    Såg precis att mina uppskattade 1200 kr för onepiece dress var lite väl lågt. Upp till 2400 spänn för en dress låg priserna på. Gaaaaalet mycket!
  • gewjyn
    Ogabinne skrev 2010-10-16 23:45:45 följande:
    Såg precis att mina uppskattade 1200 kr för onepiece dress var lite väl lågt. Upp till 2400 spänn för en dress låg priserna på. Gaaaaalet mycket!
    Vad är det för dress?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd