• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    Skumboll skrev 2010-10-17 22:20:18 följande:
    Undra om man skulle våga gå ut på stan i en sådan...  
    haha nä jag skulle nog inte våga ge mig ut i en sådan. Men så skulle jag å andra sidan inte ge mig ut på stan i vanliga joggingbyxor heller som blivit så himla populärt. Skulle känna mig helslafsig om jag så bara skulle till kiosken. Men jag är mer hemma än ute så jag skulle nog nöta ut min ändå!
  • sarahl

    Någon som använt stoff o stils sweatshirttyg? jag funderar på att sy lite dressar till mellan pojken då jag tycker han börjar bli lite stor för all velour!

  • diggling

    Ni som sytt ur Børnetøj 0-3år av Meedom´s hur upplever ni mönstren?

    Min dotter har just fyllt 3 och jag köper och syr kläder till henne i stl. 98/104.
    Men den störst stl. i boken är ju 92.
    Är mönstren stora eller?

  • Hjärtefröjd
    diggling skrev 2010-10-18 12:48:52 följande:
    Ni som sytt ur Børnetøj 0-3år av Meedom´s hur upplever ni mönstren?

    Min dotter har just fyllt 3 och jag köper och syr kläder till henne i stl. 98/104.
    Men den störst stl. i boken är ju 92.
    Är mönstren stora eller?
    Jag sydde en tunika (storlek 3 år) ur den boken till en liten tjej som har 98/104 och den passade fint.
  • diggling
    Hjärtefröjd skrev 2010-10-18 12:56:04 följande:
    Jag sydde en tunika (storlek 3 år) ur den boken till en liten tjej som har 98/104 och den passade fint.
    Tack!
    Och jag får väl ta på mig titeln "dagens lataste" eftersom jag inte ens orkar mäta och jämföra
  • uppochner
    diggling skrev 2010-10-18 12:48:52 följande:
    Ni som sytt ur Børnetøj 0-3år av Meedom´s hur upplever ni mönstren?

    Min dotter har just fyllt 3 och jag köper och syr kläder till henne i stl. 98/104.
    Men den störst stl. i boken är ju 92.
    Är mönstren stora eller?
    Børnetøj du selv kan sy 0-4 år  Och jag tycker att den har ganska stora storlekar. Men den går ju till 98. Min dotter är 100 cm och 98 passar bra på henne. Men även 92 funkar, framörallt på bredden.
  • diggling
    uppochner skrev 2010-10-18 13:06:05 följande:
    Børnetøj du selv kan sy 0-4 år  Och jag tycker att den har ganska stora storlekar. Men den går ju till 98. Min dotter är 100 cm och 98 passar bra på henne. Men även 92 funkar, framörallt på bredden.
    Fast jag menar inte den boken. Är inte det där Elsebeth Gynthers bok?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd