• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • diggling

    Inget att ursäkta! Vi är fler som är snurriga .

    Vilket är erat favvomönster när det gäller trikåklänningar?

  • Hjärtefröjd
    diggling skrev 2010-10-18 13:50:08 följande:

    Inget att ursäkta! Vi är fler som är snurriga .

    Vilket är erat favvomönster när det gäller trikåklänningar?


    Jag gillar singoallamönstret från Børnetøj 0-3år. Enkelt och fin modell med utrymme att växa i.
  • diggling
    Hjärtefröjd skrev 2010-10-18 15:01:57 följande:
    Jag gillar singoallamönstret från Børnetøj 0-3år. Enkelt och fin modell med utrymme att växa i.
    Kör du utan resåren i midjan då?
    Eller menar du Welinders bok. Det singoallamönstret verkar vara väldigt populärt.
    Jag väntar på att biblioteket ska köpa in hennes böcker, men det brukar ta lite tid.
  • diggling

    Så då var biljetten och bussen till höstens syfestival bokad. Jippi!
    Undrar vad dom ska lyckas lura på mig den här gången .

  • Mimmi 71
    diggling skrev 2010-10-18 15:55:41 följande:
    Så då var biljetten och bussen till höstens syfestival bokad. Jippi!
    Undrar vad dom ska lyckas lura på mig den här gången .
    Så trevligt! Skall också ¨åka upp men har inte bestämt vilken dag det blir ännu. Har inte varit på mässan på 2 gånger så det skall bli riktigt trevligt.

    Idag har jag äntligen sytt klart 3 sockersöta klänningar. Efter lite felsömnad (första klänningen blev en sydde jag ihop lite tyg som inte kulle sys ihop och eftersom det var med OL så går det ju inte sprätta och få till ett bra resultat. Kniven har skurit av tyget ) så blev resterande klänningar underbar. Det är så kul när det blir bra!

    Eftersom sambon är iväg på kurs så blir det tillklippning av ett antal kläder ikväll. 15 tröjor, 10 klänningar och 5 muddbyxor. Det börjar närma sig julmarknader
  • Hjärtefröjd
    diggling skrev 2010-10-18 15:18:07 följande:
    Kör du utan resåren i midjan då?
    Eller menar du Welinders bok. Det singoallamönstret verkar vara väldigt populärt.
    Jag väntar på att biblioteket ska köpa in hennes böcker, men det brukar ta lite tid.
    Hm, det var ingen resår i midjan på mitt mönster, så ja, jag menar nog Welinders bok. *förvirrad*
  • tinni78
    Lind1981 skrev 2010-10-18 11:26:48 följande:

    Ledig dag idag Skrattande


    Vilken fin tröja och vilken goding! Jag har också sytt hoodtröja idag eller iaf sytt klart en som jag började på förra veckan.
  • Lind1981
    tinni78 skrev 2010-10-18 17:26:05 följande:
    Vilken fin tröja och vilken goding! Jag har också sytt hoodtröja idag eller iaf sytt klart en som jag började på förra veckan.
    finns den på bloggen ännu? gillar hoodtröjor men har bara detta mönstret till strl 90 så får börja leta nytt nu.
  • tinni78
    diggling skrev 2010-10-18 15:55:41 följande:
    Så då var biljetten och bussen till höstens syfestival bokad. Jippi!
    Undrar vad dom ska lyckas lura på mig den här gången .
    Vart ska du åka från? Jag såg att det går buss från Örebro och jag skulle jättegärna vilja åka dit, men jag ska till Ullared om 1½ vecka och då lär ju alla pengar ta slut.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd