• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja

    Oj vad jag är duktig... Nu har jag coverlockat MASSOR med tröjor och klänningar. Eftersom jag har kombinerad maskin så måste jag bygga om den när jag ska sy coversömmar och dessutom så tycker jag att de bråkar med mig. När man väl får till dem så blir de jättebra, men jag kan få skruva ett BRA tag innan jag får till grundinställningen.

    Det bästa av allt - Tröjorna var klara med muddar/halsringning osv, så nu är det bara namnlappar kvar. Jag tog en STOR tugga ur UFO-högen...

    SKÖÖÖÖÖÖNT!


    Sew much fabric - sew little time!
  • Jalapeno
    yrväder skrev 2010-10-22 19:59:11 följande:
    Har nu fått svar från Anna på mjuka tyger.

    Tydligen är problemet lite större, har nåt med att henne ekonomiprogram är synkat med webshopen att göra, så därför går det inte att lägga in halvmetrar/decimetrar som enhet. Dom jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt och funderar även på att byta webshopsleverantör för att lösa detta.
    låter bra att hon försöker
    jag har inte heller beställt sen hon började med hela metrar
  • Knastroll82
    Jessika82 skrev 2010-10-22 21:03:32 följande:
    vad heter de där lapparna man har på kläder? vid nacken oftast..
    Namnlappar?
    Storlekslappar?
    Tvättlappar?
  • Ogabinne

    Nu får jag snart ett psykbryt på denna jävla ottobre!! 

    Jag beställer ett lösnummer och betalar med mitt kort 25/9. 4 veckor sedan igår.
    När det nästan gått 3 veckor mailar jag och och frågar hur det går.
    Får svaret att tidningen skickades 14 oktober.
    Mailar tillbaka några dagar senare, ingen tidning har kommit.
    Oh, vi ber om ursäkt, tidningen skickas på måndag 18 oktober.
    Mailar igen, tidningen har FORTFARANDE inte kommit.
    Får nu svar igen att jag ska betala fakturan som ligger öppen på en tidningsprenumeration jag gjorde för TVÅ år sedan men sedan avbeställde då jag köpte billigare från sverige!

    Vad i hela helskotta, nu kokar jag snart över!!!!

  • Sandrakim
    sarahl skrev 2010-10-22 08:20:59 följande:
    Idag skall jag förhoppningsvis hämta ett skrivbord som jag hittade på annons för 100 kr. det är i trä o skall målas vitt. 2 lådhurtsar så nu borde det ju bli gott om plats för trådrullar o div små plock.

    jag har en fundering bara. jag upplever som att maskinerna låter väldigt högt o stör övriga familjen ibland. så jag tänkte om man kan däpma genom att lägga nå dämpande på skivan o sedan klä den med vaxduk. (förstår någon överhuvudtaget, jag är så kass på att förklara)

    finns det dämpmatta?
    Nu har du ju fått en del bra tips redan, men eftersom jag jobbar i tygbutik så ska du få ett par till. Det finns en plastad bordsfilt som man kan ha under en bordduk för att dämpa ljud med. Sen finns det en bordsfilt/halkskydd som ser ut ungefär som hobbyfilt, men den är lite småkladdig(lämnar inte fläckar!) så att bordduken inte halkar runt. Glad Jag tror att alla tygbutiker som också säljer färdiga borddukar och vaxdukar har sådant hemma!
  • Sandrakim
    plura skrev 2010-10-21 21:18:30 följande:
    En fråga om halkiga sockor, nån som vet vad man kan ha som sula under? 
    Nåt som inte blir för klumpigt.
    Man kan göra sina egna halksockor med ABS Latex från Regia (garnmärket). Det blir ungefär som helt vanliga strumpor med halkprickar under. Det säljs av Coats och jag antar att de garnbutiker som säljer Regia kan ha det. Skrattande
  • Sandrakim
    Ogabinne skrev 2010-10-22 22:02:50 följande:
    Nu får jag snart ett psykbryt på denna jävla ottobre!! 

    Jag beställer ett lösnummer och betalar med mitt kort 25/9. 4 veckor sedan igår.
    När det nästan gått 3 veckor mailar jag och och frågar hur det går.
    Får svaret att tidningen skickades 14 oktober.
    Mailar tillbaka några dagar senare, ingen tidning har kommit.
    Oh, vi ber om ursäkt, tidningen skickas på måndag 18 oktober.
    Mailar igen, tidningen har FORTFARANDE inte kommit.
    Får nu svar igen att jag ska betala fakturan som ligger öppen på en tidningsprenumeration jag gjorde för TVÅ år sedan men sedan avbeställde då jag köpte billigare från sverige!

    Vad i hela helskotta, nu kokar jag snart över!!!!
    Om du ids så ring dem! De kan svenska. Jag har också haft lite problem med Ottobre. När jag började min prenumeration så skickade de finska tidingar fast jag beställt på svenska. Jag bor visserligen i Finland, men svenska är mitt modersmål!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd