• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uppochner
    tinni78 skrev 2010-10-25 20:11:35 följande:

     


    Här kommer hoodtröjan som jag skrev om här i tråden i förra veckan, det finns fler bilder och jag har skrivit om den i min blogg.

    Är det någon som har sytt någon av hoodtröjorna i Ottobre 4/2010 i storlek 62-92?
    Jag gillade den för den är rosa men ändå tuff med det blå!
  • tinni78
    uppochner skrev 2010-10-25 21:12:55 följande:
    Jag gillade den för den är rosa men ändå tuff med det blå!
    Tack så mycket! Men det är inte blått (jag ser nu att det ser ut så på bilden) det är mörk jade .
  • Ullerull

    ogabinne: men huva, stackarn, men snart är det nog bättre med medicin.

    tinni, såå snygg!

  • Du och Jag ver2

    Jättesnygg Tinni!!

    Åh - imorn ska jag ÄNTLIGEN sätta mig å sy medans äldsta dottern är på dagis! Hm, dock så är det en jäkla massa mössor - men alltid något!!

    Satt å funderade - kan man sy upp lite å sälja medans man står på loppis?? Eller är folk bara ute efetr begagnade saker då!? Tänkte på lite scarfar å mössor kanske?!


  • uppochner

    Äntligen så har jag kunnat hämta min overlock! Det tog längre tid för dem att hinna fixa den än vad jag tänkte att det skulle göra! Men i morgon ska jag sy. Idag var jag på café med goda vänner och det kan ju också behövas ibland : )


  • Fiffa5
    tinni78 skrev 2010-10-25 20:11:35 följande:

     


    Här kommer hoodtröjan som jag skrev om här i tråden i förra veckan, det finns fler bilder och jag har skrivit om den i min blogg.

    Är det någon som har sytt någon av hoodtröjorna i Ottobre 4/2010 i storlek 62-92?
    Åh vad fin den blev!!!!!
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-10-25 20:40:30 följande:
    Usch, jag satte mig och tog tag i att kardborra högen med scarfsar som väntat några dagar på att bli postade ikväll när lillebror plötsligt panikskriker. Så där så man släpper allt man har för att rusa in till honom snabbare än man hinner blinka. Där står han och håller sig mellan benen stenhårt, skriker i full panik och tårarna sprutar. Efter ett snabbt samtal till sjukvårdsrådgivningen skickar dom oss till jouren där det konstateras att han har urinvägsinfektion. Vidare till det enda apoteket som har kvällsöppet i stan för medicin. Kissa på toan kan han inte, ist går han runt och läcker, dyngsur var han när vi kom dit.

    Han är verkligen kissig, han hoppar runt så där som barn gör när det är kris, men han vägrar kissa. Vilket jag kan förstå. Han har nu fått gå och lägga sig superkissig. Kissar han ner sig så får det vara så, då har han iaf kissat. Hellre nerkissad säng än skadade njurar kan jag tycka...

    Just det, jag som skulle sy.
    Nej, stackars liten!! Vad jobbgt! Hoppas verkligen att han blir bättre snabbt nu så att han slipper ha ont
  • melizza
    Pumpalicious skrev 2010-10-25 11:38:44 följande:
    Jag använder en tunnare fleece till foder i mössor. Sen gör jag liksom yrväder; yttermössan är aningen större och längre än fleecen.
    vart köper du  denna tunnare fleece till mössor?? finns dem på nån webshop??
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Kaja
    Ogabinne skrev 2010-10-25 17:20:58 följande:
    Angående paypal så har jag använt det en längre tid nu och aldrig varit missnöjd. Ifs så använder jag det till att ta emot pengar, inte betala med. Dock har jag haft en hel del strul med dokument, personbevis, körtkortskopior osv men det är tack vare att jag tar emot så pass stora summor där. Det blir nog ett par hundra tusen om året vilket jag tycker är bra att de kontrollerar så allt står rätt till när det handlar om så stora summor.
    Jag fick precis verifiera mitt konto häromdagen.... Det var inte helt enkelt med att fixa ett kontoutrdag, elräkning eller vad det nu var. Bankaffärerna sköts ju elektroniskt och alla hushållsräkningar står på min man...

    Började just undra vad det var för superverksamhet som du drev när du hanterade DE summorna på ditt konto....
    Sew much fabric - sew little time!
  • melizza
    tinni78 skrev 2010-10-25 20:11:35 följande:

    Här kommer hoodtröjan som jag skrev om här i tråden i förra veckan, det finns fler bilder och jag har skrivit om den i min blogg.

    Är det någon som har sytt någon av hoodtröjorna i Ottobre 4/2010 i storlek 62-92?


    Jättefin hood!! Vad hade du för mönster?? var den från ottobre?
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd