• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-10-26 18:57:27 följande:
    Var skulle den marknaden vara Mimmi??

    Jag ska ju vara på Gunnebo slott, men det är ju SNORDYRT. Kollade på priser för Tjolöholms slott, men då måste man ju stå i flera dagar och jag har nog inte material till det. Det går ju för sjutton busslaster dit! Man kanske kunde göra något co-op som "göteborgsbloggande sömmerskor" till ett annat år??
    Tjoho, jag fick plats! Det är  Höstmarknad a´la London på Pusterviksbaren som jag skall vara med på. Tycker det kan vara trevligt att testa att vara med på marknad i Göteborg. Det blir en lillsemester med besök hos bror för mig och lilleman samtidigt.
  • Pumpalicious
    varför skjuter jag alltid allt till sista sekund? 50 utklippta mössor och lika många vantar som måste sys ihop innan lördag, och ändå har jag sytt heeeela dagen igår och idag!!
  • Mimmi 71
    Pumpalicious skrev 2010-10-27 17:55:56 följande:
    varför skjuter jag alltid allt till sista sekund? 50 utklippta mössor och lika många vantar som måste sys ihop innan lördag, och ändå har jag sytt heeeela dagen igår och idag!!
    Du är inte ensam om att köra den stilen Själv jobbar jag bäst under press, men man behöver ju inte överdriva vilket jag ofta gör
  • Brooks

    Ni är så flitiga, jag har sedan helgens syrekord (för min del) inte sytt ett stygn.
    Däremot har jag sorterat om mina mönster, valde att köra på c5 varianten som flera av er verkar köra. Hoppas det blir bra. Men FY så tråkigt det var att sortera in allt.

    Sedan har jag en liten fråga, har några av er köpt Jnys vita stjärnor på lila botten (eller ränderna, eller fordonen?)
    Stämmer isf färgen som finns i webshoppen? 
    Om de gör det är jag nog kääär Lila Jersey med vita stjärnor

     


  • Ogabinne
    Brooks skrev 2010-10-27 18:14:32 följande:
    Ni är så flitiga, jag har sedan helgens syrekord (för min del) inte sytt ett stygn.
    Däremot har jag sorterat om mina mönster, valde att köra på c5 varianten som flera av er verkar köra. Hoppas det blir bra. Men FY så tråkigt det var att sortera in allt.

    Sedan har jag en liten fråga, har några av er köpt Jnys vita stjärnor på lila botten (eller ränderna, eller fordonen?)
    Stämmer isf färgen som finns i webshoppen? 
    Om de gör det är jag nog kääär Lila Jersey med vita stjärnor

     
    Brukar inte JNY köra med samma färgton på sina tyger? Blå moln, fordon, stjärnor ska vara samma blå nyans liksom. För om man kollar på denna du skickade, lila med vita stjärnor, och jämför med lila med svarta stjärnor är det ju inte alls samma lila nyans?

  • Brooks
    Ogabinne: Ja så tänker jag med att det brukar vara. Men tänkte om någon hade tygerna "live" hemma och kunde verifiera.

    Hoppas hon har med sig dessa tyger till symässan! Då får stora plånkan följa med :D
     
  • Ogabinne
    Brooks skrev 2010-10-27 18:56:33 följande:
    Ogabinne: Ja så tänker jag med att det brukar vara. Men tänkte om någon hade tygerna "live" hemma och kunde verifiera.

    Hoppas hon har med sig dessa tyger till symässan! Då får stora plånkan följa med :D
     
    Ja precis, vi får vänta och se om någon har något svar. Jag hoppas på första bilden, den lila är ju helt galet underbar!
  • emptythorn
    Ogabinne skrev 2010-10-27 19:02:23 följande:
    Ja precis, vi får vänta och se om någon har något svar. Jag hoppas på första bilden, den lila är ju helt galet underbar!
    Jag vill också veta, *håller tummarna* för att det är som den övre bilden.
  • Ogabinne

    Idag fick jag förresten min Ottobre. Bara 33 dagar och flera bortförklaringar efter lagd beställning. Glad är jag att de äntligen skickade den, men tyvärr måste jag säga Ottobre, ser ni inte mig som kund på er sida fler gånger.

  • tinni78
    plura skrev 2010-10-27 12:59:25 följande:
    Om man drar isär tygerna lite (från rätan) vilka trådar från olen (4trådig) ser man?
    Visst är det 2?
    Ska beställa tråd och även om Bibbi är billig så blir det för dyrt med många olika nyanser på flera olika färger. Jag har verkligen ett dåligt utbud och känner mig lite begränsad -så nu ska här handlas tråd.
    (Tillhör kategorin "det är roligare att köpa tyg än tråd") 
    Ja man lägger ju hellre pengarna på tyg. Jag har inte koll på hur många trådar man ser, men vill tipsa om att det var någon här i tråden som tipsade om att man kan ju köpa dom vanliga rullarna istället för konerna i lite ovanligare färger.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd