• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious

    Det är rätt tyg ni länkat till, det fanns bild på det i Mässprogrammet som jag fick skickat till mig för någon dag sedan

    Personligen gillar jag inte trycket, det är för barnsligt för min smak - passar nog bäst till bebisar precis som Farmer...

  • uniMog

    Tycker ni? Mina barn skulle lätt ha det på sig och de är snart 5 & 7.


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Kaja

    Ingen som har JNY's lila mudd, en liten snutt bara så att jag kan sy klart klänningen till dottern. Det var INGET som matchade i muddlådan...


     


    Sew much fabric - sew little time!
  • Pumpalicious
    Pejgan skrev 2010-11-04 08:28:24 följande:
    Tycker ni? Mina barn skulle lätt ha det på sig och de är snart 5 & 7.
    Smaken är ju som baken som sagt
  • Knastroll82

    Jag gillade inte JNYs djungeldjur...
    Inte för att det var "bebisaktigt" utan för att jag helt enkelt inte tycker om mönstret.
    Gillar inte farmer nått vidare heller.
    De är helt enkelt inte min stil.

    Däremot är jag tokkär i cethos flodhästar som Znok säljer!
    Hur fina som helst i båda färgställningarna. Verkligen underbart tyg!
    Skulle önska att de fanns i jersey, likaså med S&S pingviner.


  • gewjyn
    Knastroll82 skrev 2010-11-04 08:39:40 följande:
    Jag gillade inte JNYs djungeldjur...
    Inte för att det var "bebisaktigt" utan för att jag helt enkelt inte tycker om mönstret.
    Gillar inte farmer nått vidare heller.
    De är helt enkelt inte min stil.

    Däremot är jag tokkär i cethos flodhästar som Znok säljer!
    Hur fina som helst i båda färgställningarna. Verkligen underbart tyg!
    Skulle önska att de fanns i jersey, likaså med S&S pingviner.
    Jag fick en meter av de orangea flodhästarna som bonus för lång leveranstid och jag är inte alls särskilt förtjust i dem. Fast dottern har fått en tröja i det ändå och hon gillar det iaf
  • Pumpalicious
    Knastroll82 skrev 2010-11-04 08:39:40 följande:
    Jag gillade inte JNYs djungeldjur...
    Inte för att det var "bebisaktigt" utan för att jag helt enkelt inte tycker om mönstret.
    Gillar inte farmer nått vidare heller.
    De är helt enkelt inte min stil.

    Däremot är jag tokkär i cethos flodhästar som Znok säljer!
    Hur fina som helst i båda färgställningarna. Verkligen underbart tyg!
    Skulle önska att de fanns i jersey, likaså med S&S pingviner.
    Gillar också flodhästarna men tycker det bruna är för mörkt på det turkosa så flodisarna inte kommer fram ordentligt. Hade varit roligt med nytryck i lite andra färger på dom!

    Spanade på JNYS nya tyg igen, det jag inte gillar är att dom är helt uppradade tror jag. Hade nog föredragit dom lite huller om buller. Men som du säger, motiven tilltalar inte mig ändå... Och ni kanske har rätt i att dom inte är barnsliga, men jag ser framför mig bebis-pyjamaser av både farmer och det nya tyget.
  • Knastroll82
    gewjyn skrev 2010-11-04 08:41:47 följande:
    Jag fick en meter av de orangea flodhästarna som bonus för lång leveranstid och jag är inte alls särskilt förtjust i dem. Fast dottern har fått en tröja i det ändå och hon gillar det iaf
    *avundsjuk*
    Vill du inte ha dem så kan jag ta dem, jag lovar.
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 08:42:17 följande:
    Gillar också flodhästarna men tycker det bruna är för mörkt på det turkosa så flodisarna inte kommer fram ordentligt. Hade varit roligt med nytryck i lite andra färger på dom!
    Ja, fler färger vore helt klart önskvärt! Och kanske en variant med lite mindre flodisar.
    Man kan aldrig få för mycket färg, inte tyg heller för den delen.
  • Pumpalicious

    Igår fick jag hem massor av fina djurtryck som jag ska trycka på mössorna jag syr. Ossian blev helt lyrisk och sa att han minsann ville ha en lejonmössa, jag sa bestämt nej "Du har redan alldeles för många mössor. Det räcker nu".

    Men så när jag stod där och strök på mönstrerna så blev den ena lejonmössan inte perfekt och därför inte "säljbar". Så ja, i morse när han vaknade fick han sin lejonmössa och ingen vart gladare än den ungen!

    tur att det var just lejonmössan som blev dålig... Ger ni också era "måndagsexemplar" till era barn? Eller vad gör ni med kläder som inte blev perfekta?

  • Knastroll82

    Pumpa > Kul med tryck! Det är inget jag försökt mig på ännu, vet inte riktigt om det är min grej faktiskt.
    Känns som "alla" har samma tryck, alltså panduros mallar.
    Men jag förstår varför det är så populärt.

    Måndagsex ja, de får stanna hemma. Fisen har en hel drös mer eller mindra lyckade projekt. Jag har bara inte hjärta att slänga sånt som jag inte blivit helt nöjd med men som ändå funkar...


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd