• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    tinni78 skrev 2010-11-11 12:13:06 följande:
    Varför måste det vara så trist att sy vändhål, jag håller på med ett gäng bakelser men det tar ju sådan tid att sy ihop vändhålen. Och inte går det fortare när man passar på att surfa under tiden man syr :-S.
    Och inte kan man fuska när de är så synliga heller I fodrade jackor exv så brukar inte mina vändhål bli igensydda Blir de för ovanlighetens skull det så gör jag det på maskin.
  • gewjyn

    Nu har jag fått hem en hel bunt tyg från MT, Znok och JNY, tack snälla sarahl! Men då var det ju det här med tvätten. vågar man slänga in alltihop i samma maskin? Och hur många grader? Det är inga tyger som är på vit botten, men många olika färger. Det som är mest osäkert är väl att det är båder jersey med elastan och interlock. Kan man tvätta allt i 60 grader eller bör man hålla sig till 40 på jerseyn? Vill ju komma igång och sy så snabbt som möjligt så det vore ju optimalt att kunna tvätta allt samtidigt.

  • Mimmi 71

    Visst kan man köra jeseyn i 60 grader, jag gör det alltid. Vissa anser att man torkar ut lycran men det tar i så fall lång tid. Lycran tillverkas i betydligt högre temperaturer än 60 grader så den tar absolut ingen skada om den utsätts någon enstaka gång.

  • MrsMumrik

    Jag håller på och syr leksaker till min lilltjej i filttyg och sen slog det mig precis att jag inte vet om det är giftigt, med tanke på att hon stoppar det i munnen... Någon som vet? Det är helt vanligt filttyg från Panduro och tygvaruhuset i Järfälla.

  • Skumboll

    Ni som har startat eget, vilka SNI koder har ni uppgett för sömnad/internethandel med barnkläder?


    ♥ Simon ♥
  • tinni78
    Mimmi 71 skrev 2010-11-11 12:15:32 följande:
    Och inte kan man fuska när de är så synliga heller I fodrade jackor exv så brukar inte mina vändhål bli igensydda Blir de för ovanlighetens skull det så gör jag det på maskin.
    Nej det är ju svårt att fuska, jag syr med maskinen på alla ställen som jag kan. Även vetevärmare och kuddfodral, jag är så dålig på att sy för hand särskilt när jag inte koncenterar mig helt.
  • melizza

    är det nån som köpt uggle teddyfleece från neonobelle?? jag har det hemma men skulle vilja kombinera det med nån annan teddyfleece men vet inte vart jag kan finna antingen rosa eller brun......är det nån som vet vart man köpa teddyfleece??


    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Mimmi 71

    Jag väntar fortfarande på mina tyger från MT och Snok. MT skulle skeppas i början på veckan och hade hoppats på att paketet skulle dyka upp idag. ....kanske imorgon? Därmot låg ett litet paket ifrån Schweitz i brevlådan, små berlocker som skall få pryda lite kläder hade jag tänkt. Än har jag ju inte gett upp hoppet om att få till lite OM-lika tunikor till mig själv Berlockerna beställde jag i måndags kväll fårn Etsy - det kallar jag snabb leverans.

  • sarahl

    JIPPI, ikväll åker jag o hämtar ut min coverpro. Fick ett samtal att den skickades igår. Idag fick jag avisering att den kommit. Snacka om snabbt! *lycklig*

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd