• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ullerull

    yrväder borde ju ha koll på det här, får kika in i hennes blogg.

  • TiLo
    Ogabinne skrev 2010-11-13 15:04:03 följande:
    Oj oj, full rulle! Fast måste vara rätt skönt att de 2 största är så pass stora?
    Min granne har 5 barn. Under 7 år. DÄR kan vi snacka full rulle!
    Ja det två stora är inte så besvärliga... än.... Mest skjutsningar både hit och dit med dem. Den största är faktiskt jätte duktig på att vara barnvakt åt de minsta så hon är mest till hjälp. När hon är hemma vill säga. :-P
  • Lallan
    TiLo skrev 2010-11-13 15:00:17 följande:
    och jag har ju satsat på att överbefolka världen så jag har en 97:a, en 99:a, en 06:a och en 10:a.
    Haha, ja då blir vi två Här kommer det förhoppningsvis två -10:or snart utöver 04:an och 06:an.
  • plura
    Lallan skrev 2010-11-13 15:24:09 följande:
    Haha, ja då blir vi två Här kommer det förhoppningsvis två -10:or snart utöver 04:an och 06:an.
    Åhh har du tvillingar i magen, tycker det verkar myysigt
    Ogabinne skrev 2010-11-13 15:04:03 följande:
    Oj oj, full rulle! Fast måste vara rätt skönt att de 2 största är så pass stora?
    Min granne har 5 barn. Under 7 år. DÄR kan vi snacka full rulle!
    Jag har 5 mellan snart ett och elva (han fyllde i veckan) 4 killar och en tjej
    Haha blir lite full i skratt åt klänningstrådarna (genusfrågan) min dotter har inte, vare sig efter mig eller sina bröder, att byta kläder flera gånger om dan och att lila är världens finaste och kanske "enda" färg

    Tyvärr är inte mina 2 största helt att lita på -parkerade bebis i knät på 8 åringen för att springa ner i källaren och stänga av torktumlaren (trasig timer och man vill ju inte elda upp kåken) Naturligtvis så ringer telefonen -så lillebror föll ur soffan
    Visst mitt fel, men man vet ju vad man själv fixade i den åldern.

    Nää nu har jag parkerat ändan några gånger för mycket framför datorn idag.
    Trevlig helg på er  
  • tinni78

    Mellan mina barn är det 25 månader, dottern är född okt 07 och sonen jan 10. Det är mycket passande med en 10 månaders som ställer sig upp mot allt, men det kommer ju bli ännu värre när han börjar klättra och sånt. Jag syr lite när barnen är vakna men mest klipper jag då eftersom jag gör det på köksön. Symaskinen har jag på nedervåningen och ibland syr jag när lillen är vaken, då får han krypa runt på golvet där nere.

    Mina barn har en del hemsytt, jag tycker också om attt handla på rea men nu har jag lagt band på mig själv och köper inte sånt som jag kan sy själv för tillfället.


  • Pumpalicious

    Tänkte bara tillägga att mina barn är uselt inplanerade. Den första är född Dec 07 och den andra Januari 09. Så även om det bara ör 13månader mellan är det 2 hela skolår :-/

  • Ullerull

    ingen som har sytt en fuskomlottbody som kan svara på min fråga? Måste jag rita ett  helt nytt mönster eller funkar det att klippa "rakt ner" i en vanlig body?


     


    Pratade nyss med mman i fråga som väntar prematurtvillingar när som, deras första är också premarut. va 31+5, hans kläder i stl 44 har inte ol sömmarna innåt. Jag hade itne tänkt göra mindre än 44.

  • Jalapeno
    Pumpalicious skrev 2010-11-13 19:04:26 följande:

    Tänkte bara tillägga att mina barn är uselt inplanerade. Den första är född Dec 07 och den andra Januari 09. Så även om det bara ör 13månader mellan är det 2 hela skolår :-/


    samma här, eller rättare sagt nov och feb. Inte helt optimalt men kanske har sina fördelar om de inte jämförs så lätt i skolan. 
  • madebyinferno001
    Ullerull skrev 2010-11-13 19:08:27 följande:

    ingen som har sytt en fuskomlottbody som kan svara på min fråga? Måste jag rita ett  helt nytt mönster eller funkar det att klippa "rakt ner" i en vanlig body?


     


    Pratade nyss med mman i fråga som väntar prematurtvillingar när som, deras första är också premarut. va 31+5, hans kläder i stl 44 har inte ol sömmarna innåt. Jag hade itne tänkt göra mindre än 44.


    Jag testade att göra om en vanlig omlott till en fuskomlott och med det i babaget så tror jag inte det blir bra att bara klippa ner i en vanlig body.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd