• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Brooks
    Ellie84 skrev 2010-11-15 08:10:45 följande:
    hur fungerar det om man hittat ett mönster på ottobre design man vill ha??
    Du kan beställa tidningarna direkt från Ottobres hemsida eller via neanobelle.se/Ottobredesign.html
    Samma gäller om det är creative workshop det gäller.

    Du kan inte köpa bara ett mönster, utan det är hela tidningen som gäller :D

     
  • Mimmi 71

    Här läser jag som en kratta Jag läste "hur tittar man på de olika mönstren". Ni får inte tro jag är helt korkad

  • Kaja

    Ni som har stått på markader. Gör ni något för att försöka marknadsföra er webbsida? Typ mailinglista eller lämnar ut visitkort, eller rabattkod eller något??


    Själv har jag sista nedräkningen inför lördagen nu. Galgar införskaffade, prislappar gjorda (dock inte fastsatta), skylt hoppas jag att min man fixar. Display för hårspännen är på gång. Massproduktion av kläder pågår. Ja, det känns ganska bra. Men jäklars vad tid det tar!


    Sew much fabric - sew little time!
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-11-15 09:53:55 följande:

    Ni som har stått på markader. Gör ni något för att försöka marknadsföra er webbsida? Typ mailinglista eller lämnar ut visitkort, eller rabattkod eller något??


    Själv har jag sista nedräkningen inför lördagen nu. Galgar införskaffade, prislappar gjorda (dock inte fastsatta), skylt hoppas jag att min man fixar. Display för hårspännen är på gång. Massproduktion av kläder pågår. Ja, det känns ganska bra. Men jäklars vad tid det tar!


    Ja allt det här sista tar enorm tid.

    Jag har visitkort (egentillverkade i blacstråleskrivaren på tjockar papper) som delas ut. Det är många som inte köper men vill ha uppgifter så det tycker jag du MÅSTE ha. Sedan har jag ett litet infopapper som följer med i kassen för dem som köper, där finns information om mig, kläderna och tvättråd (tvåttråd finns även på prislappen, men inte på kläderna ännu). Till nästa säsong hade jag tänkt att trycka logga på mina papperskassar i dagsläget kör jag med helt "rena" bruna papperspåsar inköpta på Kontorab. Det finns att köpa på kasse.nu men där är minsta ordervärde 400 kr
  • Mimmi 71

    Jag skall stå på lokal, välbesökt marknad i helgen. Tyvärr har min "marknadskollega" dragit sig ur all marknadsdeltagande av privata själ detta år, men det skall väl fungera iallafall. Inte lika kul att stå själv dock.

    Ser med spänning fram emot den, det är så kul att stå på marknad. och jag måste erkänna att det är enormt skönt att redan stått på en marknad (ala London förra helgen) för jag behöver faktiskt inte fixa något. Däremot vill jag nog sy lite kompletterande till nästkommande marknad som går av stapeln 4-5/12.

  • madebyinferno001
    yrväder skrev 2010-11-14 23:40:42 följande:
    hm, nu ska vi se. jag har det mönstret från typ -06 eller nåt sånt? Det jag gjorde fel var att jag kantade på fel sätt samt la till sömsmån i halsen, vilket man inte skulle. Halshålet blev då pyttelitet....Så, ingen sömsmån!

    Men ja, i det är det iaf så att de streckade linjerna på axlarna ska passas in och motsvara axelsömmen.
    Ja det är en äldre tidning (orkar inte gå och kolla vilken )
    Har inte lagt till sömsmån men hur menar du att du kantade fel?
     
    Om inte annat så är det jag som hunnit glömma hur små de faktiskt är, både bebisar och kläder

    Muddar då på byxor och tröjor, vad gör ni dem i för omkrets i strl 50/56??

    Nej nu ska jag till Mvc på kontroll och sedan till min praktik som textillärare
  • Kaja
    Mimmi 71 skrev 2010-11-15 10:02:34 följande:
    Ser med spänning fram emot den, det är så kul att stå på marknad. och jag måste erkänna att det är enormt skönt att redan stått på en marknad (ala London förra helgen) för jag behöver faktiskt inte fixa något. Däremot vill jag nog sy lite kompletterande till nästkommande marknad som går av stapeln 4-5/12.
    Japp. Ska stå på idrottsföreningens marknad i December och jag räknar bara med att ta med allt jag har och så är allt annat förberett.

    Hur gör du med så många marknader igång. Ibland så kanske man säljer MASSOR på en marknad och då är ju risken att det nästan är slut på sortimentet innan nästa.... Eller? Åtminstone i vissa storlekar.

    Visitkort har jag. Beställde från Vistaprint i Moo.com-stil och fick med en hejjans massa på köpet. Infopapper med tvättråd skippar jag. Det står på mina labels.

    Kassar. Köpte vita kassar och vita godispåsar (för småsaker) och så ritar jag lite på dem med min logga och så. Tyvärr så var det grossist-kvantitet så om det är någon som behöver ett par hundra godispåsar så kan ni höra av er. Silkespapper har jag alltid hemma och presentsnöre.
    Sew much fabric - sew little time!
  • yrväder
    madebyinferno001 skrev 2010-11-15 10:08:43 följande:
    Ja det är en äldre tidning (orkar inte gå och kolla vilken )
    Har inte lagt till sömsmån men hur menar du att du kantade fel?
     
    Om inte annat så är det jag som hunnit glömma hur små de faktiskt är, både bebisar och kläder

    Muddar då på byxor och tröjor, vad gör ni dem i för omkrets i strl 50/56??

    Nej nu ska jag till Mvc på kontroll och sedan till min praktik som textillärare
    Jag gjorde muddkantning på den tiden, så mudden las liksom till på halsen.
  • TeDrickaren
    gewjyn skrev 2010-11-14 21:42:56 följande:
    Beställ från MG-tyger, de är blixtsnabba
    Okej tack!!!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • TeDrickaren

    Förresten hur är kvaliten? är den lika tjock som stoff och stils?? när det står 80cm rundvävd menar de att den totala bredden är 160cm??

    tacksam för hjälp


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd