• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Du och Jag ver2
    TeDrickaren skrev 2010-11-15 11:52:38 följande:
    Förresten hur är kvaliten? är den lika tjock som stoff och stils?? när det står 80cm rundvävd menar de att den totala bredden är 160cm??

    tacksam för hjälp
    Det menas att den är totalt 80cm  - och inte uppklippt i kanten! (så platt framför dig alltså 40cm bred!) 
  • Du och Jag ver2

    Var förresten bra att stå på loppisen för nån vecka sen - nu ska de som annordnar den ha loppis/marknad den 4-5:e dec! Så då ska jag vara med igen!!! Kul!!!
    Så nu ska det sys upp grejer - å måste ta och beställa nya visitkort ju! (gick å gifte mej i maj - haha - gubben friade typ dagen efter jag fått mina visitkort...vi gifte oss sen borgeligt bara - därav kort tid , samt så har jag ju ny bloddadress nu ju!!!)

    Mössor, julförkläden, å kanske lite muddbyxor!? Tänkte släpa med mig symaskinerna (marknaden är alltså inomhus!) å sy lite namnmössor på plats!! (hoppas det inte är en korkad idé....)


  • gewjyn
    Fiffa5 skrev 2010-11-15 15:47:09 följande:
    Jättefint!!  Tror jag snart ska våga mig på att sy min första mössa! En kompis frågade om jag inte kunde sy mössor till hennes barn så nu måste jag ju testa.

    Fina leggings! Har du utgått från ngt mönster eller gjort eget? 
    Beskrivning till mössan finns här; http://kokalal.blogspot.com/2009/10/att-sy-en-mossa.html

    Legginsen tror jag kommer från meedom, men jag har haft det ett tag och har inte skrivit på varifrån det kommer... Fickan fick jag över när jag sydde byxor i samma tyg och inte orkade sy på båda
  • melizza
    melizza skrev 2010-11-15 11:58:20 följande:

    jag ska försöka sy en fleecejacka med trikåfoder........är det nån som vet om det finns nåt bra mönster i nån tidning eller bok?? 


    *puffar*

    lite tips uppskattas

    jag vill gärna ha en med luva med......undrar om meedoms mönster är bra??
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • madebyinferno001
    melizza skrev 2010-11-15 18:22:18 följande:
    *puffar*

    lite tips uppskattas

    jag vill gärna ha en med luva med......undrar om meedoms mönster är bra??
    Jag tycker de är helt okej, har långa smala barn så jag dubbelkollar alltid längden med mönstret först men annars så finns det ju stora kombinationsmöjligheter i den boken...
  • plura
    Mimmi 71 skrev 2010-11-15 15:19:11 följande:
    Konstigt! Mina artwork kostade $59,95 inkl frakt. Har du valt vikta eteiketter så går de som artwork för detta. Sedan har jag sett att de har höjt priserna dessutom.
    Nej jag valde ovikta för att både kunna ha platta på plagget eller vikta (vika själv) i sidsömmen.
    Jaja får föra lite mailkonversation med dem -nåt blir det väl.

    Hihi är drabbad av sömsjuka  
    Kollade igenom ett gäng plagg på PO.P idag -på avigan. Gillar deras kläder och såg en hel del fint och det är alltid bra att få lite tips på olika lösningar.

    Håller på att sy ihop 2 muddhängselbyxor, men jisses vad tid det tar, när det är med bröstlapp, hängslen, ficka fram och bokstav på ändan bak.
    Kul med detaljer, men som sagt tidskrävande
  • sarahl

    Är det någon här som har lust o tid att hjälpa mig. Jag behöver mått o gärna lite bilder på orginalplattan som är ill kantbandspressarfoten till coverpron.
    Min man skall göra en till mig men vi behöver både mått o bilder!

  • diggling
    Ogabinne skrev 2010-11-15 20:04:19 följande:

    Tjohej! Hänger "Skapat av Mig" här? (Svårt att hålla reda på alla. )


     


    Om inte, är det någon som vet om jag kan få tag i tyget i detta inlägget någonstans???
    skapatavmig.blogspot.com/2010/11/jag-ar-fem-a...


    MG-tyger. Köpte en bit själv på symässan och har sytt en cool klänning i det. Men tyget är inte mörkt svart, som det ser ut på bilden, utan lite "dassigt". Men jag tycker det är riktigt coolt
  • Ogabinne
    diggling skrev 2010-11-15 20:34:06 följande:
    MG-tyger. Köpte en bit själv på symässan och har sytt en cool klänning i det. Men tyget är inte mörkt svart, som det ser ut på bilden, utan lite "dassigt". Men jag tycker det är riktigt coolt
    Tack! Men jag kan inte hitta det på shopen, finns det inte kvar?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd