• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • LumLumLum
    sarahl skrev 2010-11-21 15:59:54 följande:
    funderar på om jag skall slå till på den långa på 2 meter, då får iaf maskinerna plats!
    Ett sådant har jag, och ycker det är toppen. Har även ett kortare i vinkel, för att det passade så bra i mitt syrum.
  • plura
    sarahl skrev 2010-11-21 15:59:54 följande:
    funderar på om jag skall slå till på den långa på 2 meter, då får iaf maskinerna plats!
    Säger som LumLum funkar jättebra med 2 maskiner + lite yta klippa och fixa på (jag brukar annars hålla till på v-rums golvet för att klippa större projekt -jätteopraktiskt och ont i handlederna)
  • sarahl
    LumLumLum skrev 2010-11-21 17:19:43 följande:
    Ett sådant har jag, och ycker det är toppen. Har även ett kortare i vinkel, för att det passade så bra i mitt syrum.
    måste rusa in i don blogg o kika. låter ju toppen ju!
  • sarahl

    jag har nog till 100% bestämt mig för att stå på en liten julmarknad den 4 december. Dock har jag ingen susning om vad o hur mycket som behöver tas med!

    det kostar 100 kr att stå så det borde jag ju tjäna in iaf!

  • sarahl
    sarahl skrev 2010-11-21 18:36:25 följande:
    måste rusa in i don blogg o kika. låter ju toppen ju!
    ser att du även har en "helmer" är han rejäl eller?
  • Kaja

    Tillbaka från Julmarknad på Gunnebo slott. Sålde bättre på bara idag än jag sålde på två dagar förra året. Dessutom har jag ett fulltecknat orderblock med mig hem!!  Jäklars vilken skillnad! Nu är det ju VÄRT allt det jobb att prismärka, stryka, packa upp, stå i två dagar och packa ner... Nu ångrar jag mig att jag inte bokade in mig på två helger....


    Sew much fabric - sew little time!
  • yrväder
    Pumpalicious skrev 2010-11-21 17:55:08 följande:
    woho, äntligen är mina labels skickade från WWL
    Nice Jag borde få ändan ur och beställa....måste bara få till en design jag är nöjd med...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd