• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious
    sarahl skrev 2010-11-22 12:25:41 följande:
    jag kan kolla med en bekants man som kör skrotbil. men han vänder bara i nynäshamn. När ska ni dit nästa gång tror du?
    Drömmer
    Jag vet inte riktigt, håller på att övertala maken men lovar att inboxa dig. jag hoppas på att komma dit innan jul!
    (Önskar jag hade körkort och kunde åka varje vecka!)
  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2010-11-22 12:28:35 följande:
    Jag vet inte riktigt, håller på att övertala maken men lovar att inboxa dig. jag hoppas på att komma dit innan jul!
    (Önskar jag hade körkort och kunde åka varje vecka!)
    Jag skriver upp mig på den önskelistan!
  • Du och Jag ver2
    Pumpalicious skrev 2010-11-22 12:12:52 följande:
    Söndagens marknad var katastrofal för min del. Det var i en bygdegård, på en ganska liten ort. Arrangörrerna hade inte gjort någon reklam för marknaden utan nöjt sig med att sätta upp en lapp i bygdegården - ni kan ju gissa hur många barnfamiljen som såg den?!

    Jag bet ihop i under tre timmar, sålde EN (!) mössa, sen gav jag upp. Allt folk som pö om pö hittade sig dit var 80+. De kunde inte ens handla till sina barnbarn som redan var vuxna!

    Aldrig mer den marknaden! Nya tag för på söndag är det dags igen, fast denna gång på en ort där jag brukar sälja bra.
    då slog jag dig - jag sålde en mössa å ett förkläde Thats it Haha - fast då stod ja i 4 timmar då... Här hade de gjort liet reklam - tror ja iaf. Men var mest äldre - en del barnfamiljer. Men, det var i ett mindre samhälle - så var väl för höga priser skulle jag tro (enligt dem)  =/ Men man kan ju inte skänka iväg det man sytt ju! (å jag låg inte högt om man jämför med liknande kläder som andra syr - utan igår var jag tom billig!) Var nog helt felställe att stå på helt enkelt för mig.

    Ska leta reda på nån bättre marknad nästa år, å hoppas på mer på den om 2 veckor. Som iofs är en loppis & julmarknad - så har inte alltför stora förväntningar ändå (men där få rman väl iaf lite loppis grejer sålt!! Så då känns det ju ilksom lite bättre ändå!)

    Nu ska jag sätta mig och skissa på en egen kollektion! Kul! Har fått en förfrågan från butiken dr jag säljer lite smått! Så nu lär jag efterforska lite och ta mig en funderare!
  • Jalapeno
    grynet80 skrev 2010-11-21 20:33:34 följande:
    Är det ok att länka till era bloggar från sin egna?
    det tror jag att alla tycker är mer än ok! smickrande faktiskt
  • Jalapeno

    på sätt och vis är det skönt att höra att det är kärvt på julmarknaderna, för jag kommer inte hinna sy så mkt. Ska mest fixa några vuxenkjolar så att jag förtjänar inomhusplatsen bredvid provhytten.

    I somras sålde jag bara två kjolar till människor jag aldrig träffat. Men jag sålde en del till människor som jobbar på mitt sjukhus och framförallt till ditskrämda vänner. Meeen man kan ju inte lita till fancluben jämt

  • plura

    Usch idag har jag suttit alldeles för mycket framför datorn och glidit runt bland bloggar.
    Huvudet är fullt med tips och det är min "jultips-mapp" under favoriter/bokmärken med Nu gäller det bara att hitta tiden, för materialet har jag.

    Pumpa:
    Fina lappar  

  • Kaja

    De marknader som är dyra så vänder folk inte ens på prislappen. Men, å andra sidan så behöver man sälja en hel del också...


    Sew much fabric - sew little time!
  • Du och Jag ver2

     



    Är det nån som har (eller vet) vart det finns matchande mudd till de lime/turkosa velour stjärntyget?? (hittade inget med stjärnor - men det är ju samma färger!)
    Sos lime färgade funkar ju - men skulle gärna ha nån turkos också!

    Hur är Ohlssons mudd (har för mig att den ska vara bra! Hur är den turkosa färgen??


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd