• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Humleblomstern

    Finns det någon som syr egna underkläder här? Jag är lite sugen, men vet inte riktigt var jag skall börja. Bläddrade lite i Kwick Sew´s "Sy vackra underkläder" när jag var hemma hos min mamma sist, instruktiv, men huuuu så 80-tal... Kanske finns det något nyare...?

  • gewjyn
    Humleblomstern skrev 2010-12-13 18:32:43 följande:
    Finns det någon som syr egna underkläder här? Jag är lite sugen, men vet inte riktigt var jag skall börja. Bläddrade lite i Kwick Sew´s "Sy vackra underkläder" när jag var hemma hos min mamma sist, instruktiv, men huuuu så 80-tal... Kanske finns det något nyare...?
    om du frågar på SB så kanske glis svarar hon har sytt en del, googla glisjox
  • Humleblomstern
    Riskiflickan skrev 2010-12-13 21:22:14 följande:
    Lgsomnad.com köpte jag fina umderklädesmönster av på symässan på kviberg i Gbg
    Oj så mycket fina mönster! Tack för tipset!
    gewjyn skrev 2010-12-13 22:01:21 följande:
    om du frågar på SB så kanske glis svarar hon har sytt en del, googla glisjox
    Utmärkt, det skall jag göra, tack!
  • annbom
    Humleblomstern skrev 2010-12-12 13:30:27 följande:
    Hej hej, tassar och återkommer!
    Härligt att någon fler än jag är lat och använder samma nick på fler ställen Skrattande
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • annbom
    gewjyn skrev 2010-12-12 15:35:18 följande:
    Åh, jag är så sur på vissa tygförsäljares oförmåga att klippa till tygerna ordentligt. På tygerna jag fick hem efter syfestivalen var det väldigt snålt klippt och fattades i flera fall flera cm på 50-60cmbitarna jag köpte. Jag må vara snål, men tygerna är så pass dyra att jag inte vill betala för en dm extra för att vara säker på att få så mycket jag behöver. Krympmån får man ju räkna med, men innan jag har tvättat vill jag iaf att det är så mycket tyg som jag har betalat för.
    Ännu värre är att jag när jag klippte till julklänningen till dottern förut upptäckte att det skiljde 7cm från enasidan till den andra på tyget. Jag tycker gott att man kan kräva att tillklippningen är hyfsat rak, men att det skiljer närmare en dm är dåligt tycker jag. Nu resulterade detta i att jag inte kunde lägga ut mönstret som jag ville, utan fick ödsla tyg i onödan. Det är inte första gången som det är ojämnt klippt från denna säljare, fast oftast brukar det vara helt hackiga kanter istället för massa snett, det är nästan bättre, men det ser illa ut tycker jag.

    Dagens surbulle, det är jag
    Har det hänt fler gånger så tycker jag att du kan hänga ut den försäljaren här. Vi andra vill ju bli varnade
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • gewjyn
    annbom skrev 2010-12-13 23:13:53 följande:
    Har det hänt fler gånger så tycker jag att du kan hänga ut den försäljaren här. Vi andra vill ju bli varnade
    Hos den som klipper hackigt har jag inte fått för lite förut, bara fula kanter. Nu var det dock så snett klippt att det fattades flera cm i ena änden. I övrigt så fattades det genomgående ca 5cm på det jag köpte på syfestivalen, både hos JNY och Znok. Hos Mjuka Tyger, som då är den som klipper snett och hackigt stämde måtten på det övriga jag köpte, med någon cm till godo, så jag vill nog inte "hänga ut". Jag kan ha viss förståelse för att det är superstressigt på syfestivalen och att det missas ibland för att man inte hinner stå och kontrollmäta, men nu fattades det på nästan alla bitar jag köpte och då blev jag lite sur.
  • gewjyn
    annbom skrev 2010-12-13 23:12:01 följande:
    Härligt att någon fler än jag är lat och använder samma nick på fler ställen Skrattande
    Jag började min forumkarriär här och ville inte använda ett så privat nick som mitte efternamn på detta jätteforum, på SB känns det dock lite mer familjärt
    Humleblomstern: jag finns alltså på sb också och har där en flicka i rosa huvtröja som avatar, hänger mycket i sy och sticktrådarna
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd