• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja

    Köpte fodervete. 5 kilo vete för 30 kronor (då får man snällt be om att de delar en påse). 25 kilo för 130 kronor.


    Sew much fabric - sew little time!
  • Kaja

    Ysch! Jag börjar bli lite nervös nu. Ska hålla i workshop tillsammans med Stadsmissionen och Göteborg&Co i Bältesspännarparken i morgon. Temat är remake, men jag vet inte riktigt vad som finns att tillgå i fråga om material och annat. Och så måste det ju finnas tillräckligt små projekt för att även någon som inte är jätteduktig ska ro i land det...

    Får väl plocka med mig lite mönster och "bra-att-ha-saker" och en stor påse fantasi så får vi se var vi landar...


     


    Sew much fabric - sew little time!
  • Jalapeno

    låter jätterolgit, kaja

    någon mer vars susneträknare försvunnit?
    trafiken på bloggen ökar ju alltid när det är utlottning på gång men nu ser jag ingeenting. Räknaren är helt försvunnen.

  • Floria
    Jalapeno skrev 2010-12-15 12:52:35 följande:
    låter jätterolgit, kaja

    någon mer vars susneträknare försvunnit?
    trafiken på bloggen ökar ju alltid när det är utlottning på gång men nu ser jag ingeenting. Räknaren är helt försvunnen.
    MIn är också borta, men den kommer säkert tillbaka, tycker det händer titt som tätt man inte kan se den en stund innan allt är som vanligt igen.

    Vilken fin blogg du har föresten, tror att jag ska vara med i din utlottning, det var bara så svårt att välja
  • Frosk
    madde10 skrev 2010-12-15 10:42:32 följande:
    Nu blev jag jättesugen på att göra såna där vetevärmare i julklapp till mina nära och kära. Har aldrig tänkt på vad för material tyget är dock, är det fleece? Vad gör ni i för tyg?
    Jag gör i vanligt vävt tyg...gärna lite kraftigt.
  • Stratus
    madde10 skrev 2010-12-15 10:42:32 följande:
    Nu blev jag jättesugen på att göra såna där vetevärmare i julklapp till mina nära och kära. Har aldrig tänkt på vad för material tyget är dock, är det fleece? Vad gör ni i för tyg?
    Jag tror inte att fleece är bra i micron. Satsa på bommul eller linne, naturmaterial. Det kan vara svårt att veta vad som händer med syntetmaterial i micron.
  • Ogabinne

    Nej fleece hade jag nog inte vågat stoppa i micron, det lär väl smälta?

  • Skumboll
    Ogabinne skrev 2010-12-15 13:49:08 följande:
    Nej fleece hade jag nog inte vågat stoppa i micron, det lär väl smälta?
    Men det vore ju rätt kul att se vad som händer..... någon som vågar sig på ett experiment?
    ♥ Simon ♥
  • tinni78

    Jag har använt tyg med lin i när jag har gjort vetevärmare, men annars är det väl vanligt bomullstyg som fungerar. Min svägerska köpte en filur i velur med typ gardintoffsar till hår och den smälte i micron när hon råkade köra den förlänge.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd