• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Skumboll skrev 2010-12-16 09:42:08 följande:
     precis som jag inte klarar mig utan min babylock. 
    Nu vill du bara skryta

    Får inte heller riktigt till det med tvillingnål, Tyvärr så fungerar inga stretchsömmar på min maskin.
    Med andra ord bara att gilla läget
  • emmize

    Tack för alla era svar. Om man ska lyssna på er så behöver det inte bli så många fler inköp för mig Skulle ju egentligen vilja ha en coverpro...men om den är lite krånglig + kantbandaren så är det inte nåt för mig. Har nog inte tålamod till det då För det går väl inte att göra det med en vanlig maskin, det är väl bara med e covermaskin det funkar?
    Nybörjarfrågor, jag vet, men frågar jag inte får jag inget veta heller

  • Skumboll
    plura skrev 2010-12-16 16:34:29 följande:
    Nu vill du bara skryta

    Får inte heller riktigt till det med tvillingnål, Tyvärr så fungerar inga stretchsömmar på min maskin.
    Med andra ord bara att gilla läget
    Haha, okej då!
    ♥ Simon ♥
  • Mimmi 71

    Nya fräscha nålar i maskinerna gör underverk, min CP spinner som en katt Så härligt det är när man bara kan gasa och köra utan att oroa sig för resultatet. Maskinerna går varma med alla julklappsbeställningar och då är man beroende av icke krånglande maskiner. Alla beställningar skall skickas på måndag och sedan hoppas jag på att hinna med lite egna julklappar efter det.

  • Ogabinne

    Ikväll ska jag börja sy min egen julklänning, det ska bli spännande att se om den blir lyckad!!

    Mimmi, härligt när allt flyter på som det ska!

  • Humleblomstern

    Mimmi, underbart läge! Jag tar i trä för din skull .

    Själv sörjer jag min OL. Den är hos symaskinsgubben för reparation, den gjorde hoppstygn i vissa tyger. Nu visar det sig att jag måste byta ut båda knivarna samt stygnplåten... Och kostnaden kommer att bli uppemot 2 000 kr . Dessutom kan det dröja tills efter nyår innan jag får tilbaka den... Om det hade hjälpt att storgråta hade jag gjort det.

  • GOBLIgobli
    Mimmi 71 skrev 2010-12-17 10:04:17 följande:
    Nya fräscha nålar i maskinerna gör underverk, min CP spinner som en katt Så härligt det är när man bara kan gasa och köra utan att oroa sig för resultatet. Maskinerna går varma med alla julklappsbeställningar och då är man beroende av icke krånglande maskiner. Alla beställningar skall skickas på måndag och sedan hoppas jag på att hinna med lite egna julklappar efter det.
    Vad satte du i för nålar?
    MenÅÅÅ...
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-12-17 10:40:32 följande:
    Vad satte du i för nålar?
    Jag kör med EL 80 - fick en snabbleverans av Bibbi häromdagen med lite smått och gott bl a en julklapp till mig själv en till Fiskars Softouts, min gamla hade börjat strula med återfjädringen.
  • Ogabinne

    Är det någon som vet om verktyg ingår i sos 50 set tryckknappar 10/12 mm? Annars finns denna men vad fasen är det för något? http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=4912&articleid=15882 Man vill ju gärna ha de vanliga små klämmorna, i alla fall jag. Jag har massor av sådana hemma av diverse olika märken men jag vet inte om någon av dom passar till sos knappar? Ingår det en klämma i deras 10 pack så man isf kunde köpt ett sådant vid sidan om annars?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd