• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Du och Jag ver2
    Ogabinne skrev 2010-12-17 22:10:34 följande:
    Åh men herre gud! Jag trodde han skulle explodera!! Det där måste testas!!
    hihi - det trodde ja me först när syrran stoppade in den i MIN micro! Fast jag har för mig att den blöev mkt större då!!! Kul e det iaf
  • Ogabinne
    Du och Jag ver2 skrev 2010-12-17 22:19:36 följande:
    hihi - det trodde ja me först när syrran stoppade in den i MIN micro! Fast jag har för mig att den blöev mkt större då!!! Kul e det iaf
    Kanske din syster stoppade in en större tomte.
  • Ogabinne

    Jaha, hur kan symaskinen plötsligt sluta sy förstärkt raksöm? Den syr bara vanlig raksöm!

  • GOBLIgobli
    Snoddas Snoddas skrev 2010-12-18 09:43:11 följande:
    Hej på er! Ni som har en Coverpro med kantbandsfot, vilken bredd har ni på den?   
    12 och 15 mm. Är lite sugen på att byta min tolva mot en åtta...
    MenÅÅÅ...
  • Snoddas Snoddas
    GOBLIgobli skrev 2010-12-18 11:02:49 följande:
    12 och 15 mm. Är lite sugen på att byta min tolva mot en åtta...
    Tack!
    Det står mellan 12 och 15, tror det blir en 12:a. En julklapp måste man ju få köpa sig!

    8 låter så himla smalt. Vad ska du använda den till? *nyfiken*
  • Ogabinne

    Så härligt! Storebror har åkt för att sova hos mormor och lillebror väntar nu på att bli hämtad av farmor för att spendera resten av dagen med pyssel och bak hos henne och kommer inte hem förrän läggdags igen. Jag ska sy sy sy hela dagen lång!

  • Ogabinne

    Mjuka tygers mudd är inte alls 180 bred som den enligt hemsidan ska vara, den är hela 30 cm smalare.

  • Ogabinne

    Snabb fråga, jag ska förtvätta tygerna till julkläderna idag. MT's julvelour, svart velour och röd mudd. Mudden ska tvättas i 40 grader och velouren i 60. Hade ni vågat köra den svarta och röd/svarta i samma maskin? Jag vet inte om jag vågar det... alternativt kört julvelouren och röda mudden i samma men då måste de tvättas i antingen 40 eller 60 grader vilket skulle bli fel för det ena tyget, är det jättenoga?

  • Snoddas Snoddas
    Ogabinne skrev 2010-12-18 16:58:19 följande:
    Snabb fråga, jag ska förtvätta tygerna till julkläderna idag. MT's julvelour, svart velour och röd mudd. Mudden ska tvättas i 40 grader och velouren i 60. Hade ni vågat köra den svarta och röd/svarta i samma maskin? Jag vet inte om jag vågar det... alternativt kört julvelouren och röda mudden i samma men då måste de tvättas i antingen 40 eller 60 grader vilket skulle bli fel för det ena tyget, är det jättenoga?
    Jag skulle inte tvätta den svarta och röd/svarta tillsammans.
    Jag brukar dock alltid köra all mudd på 60 grader!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd