• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    TiLo skrev 2010-12-20 20:46:41 följande:
    hur är du skapt människa???? Hur lyckas du virka medan du ammar??? *imponerad*
    Ogabinne skrev 2010-12-20 19:48:13 följande:

     


    Bild! Halshuggen och fin!
    åh, vilken fiiiiin. sån vill jag ju också ha! Måste verkligen lära mig hur man gör egna mönster nu. Ideerna och planerna växer för varje dag nu och jag som inte har tid att sätta mig förrän frammåt slutet av jan.   (Vi flyttar)
    Ha ha tänkte samma -själv har jag haft fullt upp med att hålla koll på vart brösten, bäbis och fjärrkontrollen *hrm*

    Ogabinne: snygg -nu blev jag ännu mer sugen på det tyget -fast jag skulle nog vilja ha en slipover med och det kanske blir fånigt med samma sorts tyg

    NCL: -snygg!
  • Elias Emil
    Ogabinne skrev 2010-12-20 19:48:13 följande:

     


    Bild! Halshuggen och fin!
    Åh, den e fin, har sett sån till barn på tradera...
  • Ogabinne

    Tack för all positiv feedback på klänningen! Den ÄR lika härlig i verkligheten som det ser ut, jag lovar. Jag vill ha fredag så jag får ha den på mig!

    Ang MG's tyg så var misstankarna befogade, de har inget tillstånd att använda JNY's tryck.

  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-12-20 22:59:01 följande:
    Ang MG's tyg så var misstankarna befogade, de har inget tillstånd att använda JNY's tryck.
     Men OJ, HUR kan de göra så då???  
  • Du och Jag ver2
    tinni78 skrev 2010-12-20 20:26:43 följande:
    Du verkar ju ha lite att göra , hoppas du hinner klart allt.
    ja, puh, det hoppas jag med! Alla handdukarna klara nu iaf å bara 2 mössor kvar att vända - men det får bli imorn!
    TiLo skrev 2010-12-20 20:46:41 följande:
    hur är du skapt människa???? Hur lyckas du virka medan du ammar??? *imponerad*
    Ogabinne skrev 2010-12-20 19:48:13 följande:

     


    Bild! Halshuggen och fin!
    åh, vilken fiiiiin. sån vill jag ju också ha! Måste verkligen lära mig hur man gör egna mönster nu. Ideerna och planerna växer för varje dag nu och jag som inte har tid att sätta mig förrän frammåt slutet av jan.   (Vi flyttar)
    Hahahaha - hängtuttar å en himla bra amningskudde
    plura skrev 2010-12-20 21:36:32 följande:
    Ha ha tänkte samma -själv har jag haft fullt upp med att hålla koll på vart brösten, bäbis och fjärrkontrollen *hrm*

    Ogabinne: snygg -nu blev jag ännu mer sugen på det tyget -fast jag skulle nog vilja ha en slipover med och det kanske blir fånigt med samma sorts tyg

    NCL: -snygg!
    Lär tillägga att jag oftast sitter i en soffa med schäschlong (stavas!??!?!) Så har benen rakt ut (hm??) Nåja - tror nog största "fördelen" är hängtuttarna - nått ska man väl ha för dem
  • Lallan
    Ogabinne skrev 2010-12-20 22:59:01 följande:
    Tack för all positiv feedback på klänningen! Den ÄR lika härlig i verkligheten som det ser ut, jag lovar. Jag vill ha fredag så jag får ha den på mig!

    Ang MG's tyg så var misstankarna befogade, de har inget tillstånd att använda JNY's tryck.

    Oj, funderade faktiskt då det fanns i fler färger än hos Jenny och priset var dessutom lägre :-O

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd