• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura

    En fråga -snabbt svar please
    Syr en vit kjol till mig själv och har tänkt ha en röd, bred mudd i midjan (så att julmaten får plats )
    Hur många gånger skulle ni tvätta mudden för att vara säkra(?) på att den inte färgar av sig på det vita?
    Det är SoS mudd. 

  • Elias Emil
    madde10 skrev 2010-12-21 11:52:47 följande:
    Mellanlägg är väl nåt man lägger mellan tygerna för att det ska bli mera stabilt, typ vliseline.
    Tack!
  • Ogabinne
    plura skrev 2010-12-21 11:56:36 följande:
    En fråga -snabbt svar please
    Syr en vit kjol till mig själv och har tänkt ha en röd, bred mudd i midjan (så att julmaten får plats )
    Hur många gånger skulle ni tvätta mudden för att vara säkra(?) på att den inte färgar av sig på det vita?
    Det är SoS mudd. 
    Kan du inte slänga in bara en liten bit vit tyg i samma maskin som mudden så ser du ju när den inte färgar?
  • plura
    Ogabinne skrev 2010-12-21 12:03:07 följande:
    Kan du inte slänga in bara en liten bit vit tyg i samma maskin som mudden så ser du ju när den inte färgar?
    -Smart!
    Känner att min hjärna inte kan tänka ut såna kluriga lösningar längre *trött*
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2010-12-21 12:06:13 följande:
    Ärmlängd i storlek 110? Snabb hjälp tack!
    Kollade en köpetröja, 30 cm från ärmhåla till ärmslut.
  • Ogabinne
    plura skrev 2010-12-21 12:08:36 följande:
    -Smart!
    Känner att min hjärna inte kan tänka ut såna kluriga lösningar längre *trött*
  • Du och Jag ver2
    Ogabinne skrev 2010-12-21 12:48:22 följande:

    Åh det var väl fan vilken irriterande reklambanner de lagt mitt på blogg.se bloggarna nu då!


    ja - satt å funderade på detta - detta är ju inget som stör mig - då jag har sånt antireklamprogram till Firefox så jag ser ju nästan aldrig nån reklam!! (Men dock så ser ju besökarna den )

    Men ÅH - gick in å tittade nu - menade du den raden längst ner? Det var ju skapligt irriterande ju! (å min antireklam program tar inte bort det..........)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd