• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    Elias Emil skrev 2010-12-23 13:45:36 följande:
    På första sidan står ju tips på tygaffärer men vilka är era favoritställen för att handla tyger?
    JNY, utan tvekan. Finns inget ställe med bättre kvalite och framför allt bättre service än JNY.

    Mudd köper jag helst från SoS.
  • Elias Emil
    Ogabinne skrev 2010-12-23 14:04:47 följande:
    JNY, utan tvekan. Finns inget ställe med bättre kvalite och framför allt bättre service än JNY.

    Mudd köper jag helst från SoS.
    Åh så fina tyger.
    Vad betyder innerlock?
  • Elias Emil
    Elias Emil skrev 2010-12-23 14:45:59 följande:
    Åh så fina tyger.
    Vad betyder innerlock?
    skiljer det sig mycket från jersey?
  • Ogabinne
    Elias Emil skrev 2010-12-23 14:47:28 följande:
    skiljer det sig mycket från jersey?
    Interlocken är tjockare än jerseyn. Det är en smaksak vilket man föredrar, jag själv tycker inte om jersey, det är så sladdrigt och tunnt, medans andra hellre använder jersey.
  • Elias Emil

    Tackar allihop. Jag syr lite enklare grejer hemma men vill avansera lite men jag vet ju inte vad saker heter o e inte bra på olika material. Har gjort egna halsringningar och ärmslut. Men ibland på babyhjälmar eller t-shirtar (hals o armar) finns det påsydda stretsiga band, nån som vet vad det heter?

  • Fiffa5
    Elias Emil skrev 2010-12-23 20:28:30 följande:
    Tackar allihop. Jag syr lite enklare grejer hemma men vill avansera lite men jag vet ju inte vad saker heter o e inte bra på olika material. Har gjort egna halsringningar och ärmslut. Men ibland på babyhjälmar eller t-shirtar (hals o armar) finns det påsydda stretsiga band, nån som vet vad det heter?
    Är det sånt här elastiskt kantband du menar?
     http://butik.jofotex.se/visa_produkt.asp?t=Elastiskt+kantband+duvbl%E5&id=756&lang=sv
  • Elias Emil
    Fiffa5 skrev 2010-12-23 21:18:25 följande:
    Är det sånt här elastiskt kantband du menar?
     butik.jofotex.se/visa_produkt.asp?t=Elastiskt...
    Fick inte upp sidan men gick in på jofotex och det är nog sånt eller nåt liknande iallafall. Jättetack. Vad sugen jag blir på att beställa, speciellt från JNY, tygerna med moln.
  • Fiffa5
    Elias Emil skrev 2010-12-23 21:43:19 följande:
    Fick inte upp sidan men gick in på jofotex och det är nog sånt eller nåt liknande iallafall. Jättetack. Vad sugen jag blir på att beställa, speciellt från JNY, tygerna med moln.
    Oj, min länk funkade ju inte. Tur du lyckades leta fram det iaf!

    Jag ÄLSKAR molnen! De är min absoluta favorit!!  
  • Elias Emil
    Fiffa5 skrev 2010-12-23 21:52:58 följande:
    Oj, min länk funkade ju inte. Tur du lyckades leta fram det iaf!

    Jag ÄLSKAR molnen! De är min absoluta favorit!!  
    Det blir beställning därifrån, men jag måste bestämma mig för vilka färjer jag ska välja, för det ska bli klänningar och jag vet precis hur jag vill ha dom men eftersom jag inte har nåt mönster måste jag klura ut hur jag ska göra. Vill ha resor i halsringningen så jag får testsy i nåt annat tyg.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd