• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura

    Mäh knäppa mus -lyckas markera och deleta en del av inlägget

    De mössor jag fodrat med fleece har jag gjort i interlock. Nu blev de några stycken (kul med mössor) så det klart egentligen vet jag inte hur de håller passformen om man använder dem dagligen

  • Elias Emil
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 21:07:19 följande:
    Hehe, jag har inte ens kollat upp det. Det BRUKAR ju alltid vara billigare att köpa från SMD. Men nu kom jag iofs att man kanske kan deala till sig ett bra pris på symässan i februari.... Måste så klart jämföra med vad det kostar att köpa den i butik här också!
    Är symässan i göteborg?
  • yrväder
    plura skrev 2011-01-01 23:19:25 följande:
    Åh är det symässa i februari-gah hur sjutton ska jag hinna spara ihop till den *gahhh*
    Fin mössa gillar jersey bäst till mössor, just för att de håller passformen. Fast de som jag gjort  

    Är det bara Janome som är "spärrade" hos SMD?
    Brother verkar ha några fina modeller. Behöver verkligen en ny symaskin, men budgetten blir tyvärr inte så hög.
    Japp, bara Janome. Dom var sjukt mkt billigare tidigare, och vi var ju rätt många sybloggare som köpte därifrån istället, så jag tror svenska återförsäljare blev lite putt, och klagade hos Janome. Jag köpte min Coverpro för 2 år sen precis, och betalade 3500 ink frakt, mot 6000 i sverige. Precis efter jag hade köpt den vet jag att dom höjde priset så det blev inte lika fördelaktigt, men ändå billigare.
  • Fiffa5
    Elias Emil skrev 2011-01-01 21:01:18 följande:
    Men Coverpron finns väl att köpa i symaskinsaffärer? Blir det mycket billigare i Scottland?
    På SMD kostar en coverpro 1000CP 329 pund = ca 3640 kr. Det billigaste jag sett den för i Sverige är 5640.   
  • virre80

    är det någon som har brother 2340, finns det kantbandsmojäng till den??  Har kikat lite på en sådan men men..:)

  • Mimmi 71

    Jag är ju lite sen men måste iallafall få säga

    Gott Nytt År!
    till er alla också.

    Mitt nyårslöfte är inte så mycket sömnasrelaterat men får förhoppningsvis till följd att jag orkar med mer sömnad på vardagkvällar. Jag skall nämligen ta tag i motionen NU. Köpte en CrossTrainer i höstas men har inte utnyttjat den pga tiden inte räckte till både garagebygge och sambons avslitna hälsena (som gjorde att jag fick sköta all "vardag").

    Idag blir det en del städning och sedan en hel del tillklippning av vårens kollektion. Har en hel mängd tyger redan hemma som kollektionen skall sys i och ett stort "hemparty" inbokat i början av mars och då vill jag ha allt klart. Hempartyt skall ske på en av kommunens förskolor och jag hoppas på gott resultat Sedan skall lillemannnens garderob uppdateras, det börjar bli lite korta kläder i hans garderob Och det är ju inte alls tråkigt med tanke på alla härliga tyger som finns nu.

  • Fiffa5

    Hihi, förlåt men nu måste jag ställa den dummaste frågan, men VAD är egentligen en friarm på symaskinerna??

    Läser om en coverpro och att den är utrustad med friarm vilket gör att man lättare kommer åt överallt??? 


  • plura
    Fiffa5 skrev 2011-01-02 13:11:25 följande:
    Hihi, förlåt men nu måste jag ställa den dummaste frågan, men VAD är egentligen en friarm på symaskinerna??

    Läser om en coverpro och att den är utrustad med friarm vilket gör att man lättare kommer åt överallt??? 
    Ja den ser ut som en strykbräda typ -det går ut som en "arm som man kan trä en ärm över ex. Annars så är det ju en låda som står på bordet (jämför symaskien och olen typ)
    Herregud jag kan verkligen inte förklara saker
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd