• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Koocachoo
    Pumpalicious skrev 2011-01-04 06:21:01 följande:
    varför säljer Mg-tyger moln nu? är det jnys moln?
    Men herregud!! Nu är dom ju i blåsväder igen...och det var ju inte många dagar sedan sist ju!! Men vad är detta för företag egentligen!! Undrar var dom köper sina tyger!! Är det kina eller....för där är det inte ovanligt att dom kopierar tygmönster o trycker upp....
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Humleblomstern
    virre80 skrev 2011-01-04 08:41:34 följande:

    Är det någon som vet skillanden på janome coverproCP och CPX, är det ens någon skillnad??    Dåligt av mg-tyger att inte göra något "eget" tryck...


    Det verkar bara vara några små förändringar. På CPX finns en snabbknapp för justering av trådspänningen och så verkar det som om det tillkommit en markering på pressarfotsknappen.
  • Jalapeno

    mg liksom ohlsson och jofotex får in stuvar eller tygbalar från restlager. Mkt på ohlsson kommer från USA. http://butik.jofotex.se/visa_produkt.asp?t=Blommor+och+blad&id=474&lang=sv det här tyget köpte jag från MG (tror jag) på någon syfestival för flera år sedan . Sen såg jag uppsydda plagg i en affär som bara säljer konkursbon och restlager. Nu finns tyget på jofotex. Någon har troligen haft rättigheterna till tyget, sytt upp plagg, men gått i konken. 

    Massa tyger finns alltså på någon sorts allmän marknad. Sen tycker jag att det är rätt uselt av MG att inte hålla koll på de närmaste konkurrenterna i Sverige.

  • Ogabinne

    Jag har uppmärksammat JNY om MG's nya moln efter att ha granskat dom och konstaterat att det är exakt samma. Fattar inte vad som pågår! Hur svårt är det att rita egna moln?

  • Koocachoo
    Ogabinne skrev 2011-01-04 12:27:37 följande:
    Jag har uppmärksammat JNY om MG's nya moln efter att ha granskat dom och konstaterat att det är exakt samma. Fattar inte vad som pågår! Hur svårt är det att rita egna moln?
    :) Jag har mailat henne också förut....tycker det är så taskigt. Ok om man kommer ut med ett tyg som har typ samma mönster (stjärnor, hjärtan, moln också)....men man får ju se till att dom inte ser EXAKT likadana ut!!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaja

    MG har ju flodhästar som är SNARLIKA CeTho:s också, men de är faktiskt inte helt identiska...


    Sew much fabric - sew little time!
  • TiLo
    Fiffa5 skrev 2011-01-03 21:33:42 följande:
    Åh, de verkar ha "Mönsterkonstruktion för barn" för bara 190 kr! Verkar helt klart intressant! Är det den du har??

    Du får gärna återkomma när du hunnit kika igenom ditt material och säga vad du tycker om det! 
    det lilla jag har kollat så verkar det som att själva "utblidningen " är i pärmen för damkläder, i barnpärmen är det mer bara det som är skillnad från vuxenkläder. Jag är också mest ute efter att sdy barnkläder själv men eftersom jag har en 14 åring också så tänkte jag att jag behöver dam med. Dottern är ju där emellan och svävar nu. Så om du inte kan nånting så måste du nog ha dam pä'rmen med. Men det är nästan gratis i jämförelse med att betala flera tusen för en kurs. JAg hoppas bara att jag kommer fatta nått när jag väl sätter mig sen.
  • Skumboll
    Ogabinne skrev 2011-01-04 12:27:37 följande:
    Jag har uppmärksammat JNY om MG's nya moln efter att ha granskat dom och konstaterat att det är exakt samma. Fattar inte vad som pågår! Hur svårt är det att rita egna moln?
    Är molnen alltså exakt samma i formen också? Kräks
    Haha, det är väl bara att rita ett eget jäkla moln om de nu måste ha sådana tyger. Klarar ju till och med en femåring. Förstår de inte vad de förstör för sig själva...
    Toppen att du kontaktat JNY, ska bli intressant att se hur fort de försvinner från hemsidan. 
    ♥ Simon ♥
  • Hjärtefröjd
    Skumboll skrev 2011-01-04 13:53:53 följande:
    Är molnen alltså exakt samma i formen också? Kräks
    Haha, det är väl bara att rita ett eget jäkla moln om de nu måste ha sådana tyger. Klarar ju till och med en femåring. Förstår de inte vad de förstör för sig själva...
    Toppen att du kontaktat JNY, ska bli intressant att se hur fort de försvinner från hemsidan. 
    Nja, enligt mig är inte molnen identiska, men det är verkligen inte mycket som skiljer.

    Se tygerna här: www.sysidan.se/forum/showthread.php
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd