• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ak74
    Freiya skrev 2011-01-13 12:00:40 följande:
    Sen har jag en liten fråga också, nästa nummer av ottobre kids utkommer ju imorn. När brukar den komma till prenumeranterna? jag fick prenumenerationen i julklapp så jag får förhoppningsvis mitt första nummer nu, men kan jag räkna med att det dyker upp imorn, eller tom idag? eller brukar det vara så att den skickas ut den dagen den kommer ut?
    Brukar man inte få Ottobre någon dag innan den kommer ut i butik...?
  • ak74

    Någon som har koll på kostnaden för att trycka upp tyg?
    Sitter hemma (sjuk) och spånar på vad jag ska göra i framtiden när mitt jobb tar slut, sista mars...

    Man kanske inte får diskutera det här på forumet, i så fall finns jag på inboxenFlört 

  • Freiya
    ak74 skrev 2011-01-13 12:11:21 följande:
    Brukar man inte få Ottobre någon dag innan den kommer ut i butik...?
    ooo hoppas det :)
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Knastroll82
    ak74 skrev 2011-01-13 12:14:58 följande:
    Någon som har koll på kostnaden för att trycka upp tyg?
    Sitter hemma (sjuk) och spånar på vad jag ska göra i framtiden när mitt jobb tar slut, sista mars...

    Man kanske inte får diskutera det här på forumet, i så fall finns jag på inboxenFlört 
    Jag har tyvär ingen koll, men är också intresserad av att veta. Kanske finns de info på sysidan?
  • Hjärtefröjd
    ak74 skrev 2011-01-13 12:14:58 följande:
    Någon som har koll på kostnaden för att trycka upp tyg?
    Sitter hemma (sjuk) och spånar på vad jag ska göra i framtiden när mitt jobb tar slut, sista mars...

    Man kanske inte får diskutera det här på forumet, i så fall finns jag på inboxenFlört 
    Hos bland annat Spoonflower (www.spoonflower.com/welcome) kan du trycka upp egna tyger. Det kostar mellan 18 och 32 dollar för en yard (dvs 92 cm).

    Även svenska Bergh fabrics (www.berghfabrics.se) tycker upp tyger med meterpriser från 250 kr och uppåt.

    Är du inte ute efter några större mängder kan du göra som jag och screentrycka själv på tex Folkuniversitetet. Två exempel på två mönster jag har tryckt: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm och www.sysidan.se/albums/viewpic.htm
  • Koocachoo
    Freiya skrev 2011-01-13 12:00:40 följande:
    Sen har jag en liten fråga också, nästa nummer av ottobre kids utkommer ju imorn. När brukar den komma till prenumeranterna? jag fick prenumenerationen i julklapp så jag får förhoppningsvis mitt första nummer nu, men kan jag räkna med att det dyker upp imorn, eller tom idag? eller brukar det vara så att den skickas ut den dagen den kommer ut?
    Oftast har det faktiskt varit så att det är prenumeranterna som får tidningen den dagen den ska komma ut enligt tidningen och vi andra får vänta någon extra dag. Det har jag själv märkt samt att alla andra jag har frågat också.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Koocachoo
    ak74 skrev 2011-01-13 12:14:58 följande:
    Någon som har koll på kostnaden för att trycka upp tyg?
    Sitter hemma (sjuk) och spånar på vad jag ska göra i framtiden när mitt jobb tar slut, sista mars...

    Man kanske inte får diskutera det här på forumet, i så fall finns jag på inboxenFlört 
    Jag har koll....dock kan jag säga att det är inte billigt. Utan att skriva för mycket här så kan jag säga att man oftast måste trycka upp 300 meter MINST!! Sen kostnad för schablom. Om jag säger så, så är det inte konstigt att JnyDesign, Znok, Mjuka tyger tar dom priserna dom tar för tygerna! Vill du veta mer så maila mig!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Hjärtefröjd
    Koocachoo skrev 2011-01-13 14:06:56 följande:
    Jag har koll....dock kan jag säga att det är inte billigt. Utan att skriva för mycket här så kan jag säga att man oftast måste trycka upp 300 meter MINST!! Sen kostnad för schablom. Om jag säger så, så är det inte konstigt att JnyDesign, Znok, Mjuka tyger tar dom priserna dom tar för tygerna! Vill du veta mer så maila mig!
    Hos Spoonflower och Bergh fabrics behöver man inte trycka upp massor av meter. Men billig är det ju inte.
  • Koocachoo

    Nä....nu hade jag inte tanke på dom företag som man kan trycka upp små bitar utav utan tänkte på större kvantiteter då hon undrade litegranna om sin framtid.

    Fast Spoonflower och Bergh är inte direkt billiga heller tycket jag. Har tryckt upp hos Spoonflowers förut men aldrig deras trikå. Någon som gjort det och vet hur den klarar sig i tvätt?


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • fru fogeby

    fick ottobrtetidningen idag, men det var inget jag fastnade för direkt..trist. förutom znoks glada elefanter men dom har jag redan


    Tygbindeberoende!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd