• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Hjärtefröjd
    Elias Emil skrev 2011-01-13 14:49:16 följande:
    Är du inte ute efter några större mängder kan du göra som jag och screentrycka själv på tex Folkuniversitetet. Två exempel på två mönster jag har tryckt: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=73656 och www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=73655

    Hur går det till om man vill trycka där, kostnad, storlek?
    Jag gick en kvällskurs i 8 veckor där jag lärde mig att ta fram mönster, föra över dessa till tryckramar och sedan använda tryckramarna för att trycka på tygerna. Kursen i sig tror jag kostade 2500 kr och sedan köper man ramar och färg på plats. Ramarna går att tvätta ur och återanvända till nya tryck många gånger.
  • Freiya
    Koocachoo skrev 2011-01-13 14:04:47 följande:
    Oftast har det faktiskt varit så att det är prenumeranterna som får tidningen den dagen den ska komma ut enligt tidningen och vi andra får vänta någon extra dag. Det har jag själv märkt samt att alla andra jag har frågat också.
    ok. jag fick min idag iaf så nu behöver jag inte undra mer  :)
    nu när du säger det så har jag faktiskt varit i butiken och kollat efter den både samma dag och dagen efter den skulle kommit, och inte sett den. kanske är lite sisådär med det där då!
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Koocachoo

    Ja, här kommer det inga veckotidningar på fredagar ut i alla fall. Kommer dom så brukar det vara tisdagar eller torsdagar nämligen


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ogabinne
    Koocachoo skrev 2011-01-13 14:20:06 följande:
    Nä....nu hade jag inte tanke på dom företag som man kan trycka upp små bitar utav utan tänkte på större kvantiteter då hon undrade litegranna om sin framtid.

    Fast Spoonflower och Bergh är inte direkt billiga heller tycket jag. Har tryckt upp hos Spoonflowers förut men aldrig deras trikå. Någon som gjort det och vet hur den klarar sig i tvätt?
    Jag har aldrig tryckt på deras trikå men har fått se i andra bloggar hur deras tryck blivit efter tvätt. Alldeles urtvättat och blekt. Så för det priset är det verkligen inte värt det!
  • fru fogeby

    nån här inne som syr tygblöjor?
    jag har nämligen en massa urklippta delar till sånna...är du intresserad så inboxa mig!


    Tygbindeberoende!
  • ak74
    fru fogeby skrev 2011-01-13 14:32:53 följande:
    fick ottobrtetidningen idag, men det var inget jag fastnade för direkt..trist. förutom znoks glada elefanter men dom har jag redan
    Jag däremot hittade flera fina plagg som skulle passa min smala dotter på 9 år. Tex jeansen på sista sidan och skepparjackan... och flera kjolarSkrattande
  • madde10

    Sitte och tittar efter blixtlås på metervara. På dom flesta sidor jag tittat ligger priserna ungefär på 60 kr/m. men så tittar jag på jonic-textils hemsida, där står det att dom kostar 5 kr metern. kan det verkligen stämma, tror ni? Då är väl det jättebilligt i så fall?


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd