• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • madde10

    annbom, jag har funderat på att sy tygblöjor till min lille, har fattat att man har pul på utsidan men vad har man på insidan? Är det den där bambuvelouren? Vad är eg det för nåt? Har man nåt mer? Blir det isåfall en sån där aio?
    Har just nu vikisar med ytterblöjor som läcker lite trots torktumling och jag börjar bli trött på dom. Är sugen på att beställa från kidsinthegarden. Hmm, många frågor blev det...Glad


  • annbom
    madde10 skrev 2011-01-14 20:17:38 följande:
    annbom, jag har funderat på att sy tygblöjor till min lille, har fattat att man har pul på utsidan men vad har man på insidan? Är det den där bambuvelouren? Vad är eg det för nåt? Har man nåt mer? Blir det isåfall en sån där aio?
    Har just nu vikisar med ytterblöjor som läcker lite trots torktumling och jag börjar bli trött på dom. Är sugen på att beställa från kidsinthegarden. Hmm, många frågor blev det...Glad
    Man kan ha bambuvelour, bambucollage, flanell eller om man vill ha ett torrskikt så kan man använda microflecce, dryliner, coolmax eller fuskmocka. Jag har inte sytt i fuskmocka men de andra funkar bra. Jag syr bara pockets eftersom då kan man använda vikisarna som inlägg och de torkar mycket fortare.
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • madde10
    annbom skrev 2011-01-14 20:26:47 följande:
    Man kan ha bambuvelour, bambucollage, flanell eller om man vill ha ett torrskikt så kan man använda microflecce, dryliner, coolmax eller fuskmocka. Jag har inte sytt i fuskmocka men de andra funkar bra. Jag syr bara pockets eftersom då kan man använda vikisarna som inlägg och de torkar mycket fortare.
    Oj då! Jag får nog plugga på lite, tror jag Solig Flanell och fleece har jag ju hemma som jag inte vet vad jag ska göra med, så behöver jag bara köpa PUL- tyg. Ah får se vad frakten blir om kanske man ska slå till.
  • annbom
    madde10 skrev 2011-01-14 20:35:34 följande:
    Oj då! Jag får nog plugga på lite, tror jag Solig Flanell och fleece har jag ju hemma som jag inte vet vad jag ska göra med, så behöver jag bara köpa PUL- tyg. Ah får se vad frakten blir om kanske man ska slå till.
    Det blir oftast billigas därifrån även om frakten kostar lika mycket som tyget :)
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Koocachoo

    Tycker det verkar som en hel vetenskap med att sy tygblöjor och vilka material man kan använda!! Skulle vilja lära mig mer om det :)


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • prinsessan 13 april

    Tack för tipsen om PUL... har kollat runt ett tag men inte kommit till skott. Nu när jag hittade merinointerlock också så slog jag till. Tryckte på beställ och "blundade" för slutbeloppet. Det blev enfärgad röd PUL för min del. En påse till badkläderna och några pott-träningstrosor får det bli.
    Tack än en gång för tipset!

  • prinsessan 13 april

    När jag ändå skriver kanske jag kan efterlysa någon som vet ett bra Ottobre mönster till kvinna. Jag tänkte sy en velourklänning a la ODD MOLLY med volang i ärm och nertill. Alltså något av en förländ tunika med lång ärm. Den får gärna ha en besparing under bysten. Någon som har tips??

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd