• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll

    Behöver köpa fler nålar till min CP... men då är frågan, måste det vara EL-nålar eller vad kör ni andra med? EL var ju det som följde med maskinen så jag har inte testat något annat.  


    ♥ Simon ♥
  • grynet80
    Stormorsan skrev 2011-01-19 09:46:25 följande:
    Läste någonstans att Svinto är ett bra fyllnadsmaterial (slipar nålarna och tvålen gör att nålarna glider lätt), även fågelsand ska slipa nålarna.
    Tror det är fågelsand i min och jag tycker att nålarna blivit slöare av det.. Ska kanske ta bomull i toppen och lite sand som tyngd..
  • Koocachoo

    Någon som nyligen handlat från MG som vet på ett ungefär hur lång tid det tog innan paketet kom?


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Knastroll82
    Koocachoo skrev 2011-01-19 21:50:55 följande:
    Någon som nyligen handlat från MG som vet på ett ungefär hur lång tid det tog innan paketet kom?
    Inte jättenyligen, men alltid när jag handlat från dem så har det gått jättefort, bara några dagar.
  • GOBLIgobli
    Koocachoo skrev 2011-01-19 21:50:55 följande:
    Någon som nyligen handlat från MG som vet på ett ungefär hur lång tid det tog innan paketet kom?
    Jag handlade för ett par månader sedan och tyget kom efter två dagar.
    MenÅÅÅ...
  • Koocachoo

    Vad bra för jag har beställt enfärgade velour som jag behöver snabbast som möjligast :)


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • plura
    Knastroll82 skrev 2011-01-19 12:08:02 följande:
    Nytt i designbloggen...
    Åh vad mycket fint -lite färg och roliga former behövde jag
  • tinni78

    Vad kommer det sig att man alltid hamnar framför datorn när man egenligen ska sy. Idag vet jag iof varför, jag håller på och ritar av ett mönster och det är jättetråkigt. Det är damtopp från Ottobre, CW 303. Är det någon som har använt det mönstret och kan komma med synpunkter på det?

    Blir det snyggt att ha annan färg på tråden än på tyget när man syr en kantning? Jag upptäckte att jag inte har rätt turkos färg till bodyn som jag har klippt ut, men bodyn går i övrigt i brunt så jag fundrar på om det går att använda brun tråd.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd