• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Hjärtefröjd skrev 2011-01-23 19:13:02 följande:
    De gånger jag har färgat, så har det blivit lite ojämt och dessutom blekts tiden. Men jag kanske har gjort fel på något sätt?
    Tja typ Herdins håller nog kanske inte så bra när du säger det -har oftast färgat över begagnade plagg och de hinner man kanske inte tvätta så många gånger innan de är slut.
    Däremot så lånar jag ibland mammas batikfärger och de håller bra, men de är som sagt mycket dyrare också.
  • Ullerull

    Jag tänker också lite annorlunda tryck a la molo ett fototryck." Barntryck" finns det ju massor av vid det här laget.

    Då är jag med, men 10 meter av ett barnsligt tryck typ djungel/apor, njae, kanske 2 meter, absolut inte mer.

  • Pumpalicious

    Jag har anmält mig till tygtryckandet, och har länkat från min blogg

  • Pumpalicious

    Personligen tycker jag inte alls om Molo.-fototryck. Hemska

  • Ullerull

    Åh, jag håller fortfarande på med designen till mina nya namnband. Det är så svårt, kanske måste starta en omröstning i bloggen, men itne förrens jag skalat ner det hela lite, nu har jag sökert 6 olika designer som i sin tur har olika typsnitt och färger, ca 20 bilder...suck

  • Pumpalicious

    fast såpbubblorna gillar jag! Kanske på någon annan än svart bakgrund bara

  • Pumpalicious

    Jag kan tänka mig att köpa 10meter om det är ett svart/vitt tryck som man kan färga själv

  • plura
    Pumpalicious skrev 2011-01-23 19:46:06 följande:
    Personligen tycker jag inte alls om Molo.-fototryck. Hemska
    Nej Pumpa de är ju jättefina du har missförstått
    Pumpalicious skrev 2011-01-23 19:46:52 följande:
    fast såpbubblorna gillar jag! Kanske på någon annan än svart bakgrund bara
    Fast här håller jag med dig även om jag gillar svart, så blev det lite för svart liksom  Obestämd
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd