• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • 6barnsmamman
    plura skrev 2011-01-23 19:54:48 följande:
    Vi kanske kan dela Skrattande fast om alla barnen och både vi och makarna ska få sig ett unikt plagg så går det nog åt så mycket Cool
    Ja vi kan delaSkrattande tvivlar ju på att tonårsgrabbarna går med på att jag syr tröjor med såpbubblor på till dom 
    kinkigt! Fast det blir ju en del som går åt om vi andra ska ha nått plagg var, det har du rätt i Skrattande
  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2011-01-23 21:01:38 följande:
    ullerull, håller med dej om prästkragar och bondgårdsdjur.

    Såpbubblor med annan bakgrundsfärg skulle jag också köpa rätt många meter av, men helst svart. Svart funkar till fest, vardag, män, kvinnor, vuxna, barn - framförallt om barntröjorna har molorandiga ärmar.

    svartvitrandiga ärmar och röda/turkosa/cerise kantband till såpbubblor. Snyggt va? ;)

    jag har tänkt tanken att trycka, men jag hinner inte. Dessutom blir det fö rmånga färger, och därför för dyrt. Kommer pendla 3 timmar per dag i vår. Heltidsjobb, två barn, hus, trädgård och allt annat. Jag borde ge fan i att köpa tyg på nätet överhuvudtaget. I synnerhet tradera.
    Är det dags att vinka till varandra igen

    Såpbubblorna var supersnygga tycker jag!
  • plura
    6barnsmamman skrev 2011-01-24 08:35:53 följande:
    Ja vi kan delaSkrattande tvivlar ju på att tonårsgrabbarna går med på att jag syr tröjor med såpbubblor på till dom 
    kinkigt! Fast det blir ju en del som går åt om vi andra ska ha nått plagg var, det har du rätt i Skrattande
    Hihi ja mina äldsta vill bara ha "hoddiesar"
  • Elias Emil
    virre80 skrev 2011-01-24 08:05:24 följande:
    Har skickat förfrågan nu på FB sidan :)
    Jag med.
  • sarahl

    Det är så härligt att ha er att rådgöra med.

    så ärligt nu! Vad tycker ni om namnet jag har på mina namnlappar. POSE. Skall jag beställa nya så vill jag att det ska stå P*OSE design. Men jag är inte helt bekväm med namnet.

    Namnet innehåller första bokstaven på mig, min man o våra då 2 barn. Men så fick vi ju Anton i april o han är ju inte med där!

    jag kan verkligen inte bestämma mig. o att hitta på nå nytt är inte jättelätt.

    funderat på

    Karamell
    Liten & söt
    Bara jag
    Liten & stor

    Åsikter!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd